استاندار قم با اشاره به روابط دوستانه بین دو کشور ایران و پاکستان گفت: از ارتقای همکاری های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری زیارتی قم و پاکستان استقبال می کنیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، بهرام سرمست در دیدار خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان در ایران، با اشاره به اشتراکات بین کشور ایران و پاکستان اظهار کرد: روابط ۲ کشور به قدری دوستانه است که تلاش های بدخواهان در راستای ایجاد گسست در این روابط به نتیجه نخواهد رسید.

وی امنیت و ثبات کشورهای همسایه را از سیاست های منطقه ای کشور ایران دانست و افزود: همکاری های بسیار خوبی در مسیر مبارزه با تروریسم بین ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برقرار است.

وی با بیان اینکه سالانه میزبان هزاران زائر پاکستانی در استان قم هستیم، ادامه داد: مسئولان استان قم خدمت رسانی به زوار را وظیفه دینی و ملی خود می دانند و تلاش کرده ایم تا میزبانی خوبی از زائران پاکستانی در قم داشته باشیم.

سرمست به حضور طلاب پاکستانی در جامعه المصطفی العالمیه در قم برای تحصیل علوم دینی اشاره و اظهار کرد: با افزایش تعامل بین سفارت پاکستان با مسئولان قم می توانیم برای ارتقای سطح همکاری‌های علمی و دانشگاهی گام های موثرتری برداریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در استان قم در آبان ماه امسال را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: سرمایه گزاران پاکستانی می توانند با حضور در این همایش، با فرصت های اقتصادی این استان آشنا شوند.

سفیر پاکستان در ایران نیز در این جلسه، با اشاره به ویژگی های منحصر به فرد استان قم در مباحث مذهبی اظهار کرد: مسئولان کشور پاکستان برای قم اهمیت ویژه ای قائل هستند.

خانم رفعت مسعود با تاکید بر افزایش همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین کشور پاکستان و استان قم گفت: از افزایش تعاملات بین مسئولان قم با سفارت پاکستان در راستای ارتقای همکاری ها و رفع مشکلات موجود استقبال می کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin