استاندار اصفهان گفت: روابط اصفهان و شهرهای مختلف روسیه به ویژه سن پترزبورگ باید بیشتر جنبه عملیاتی و اجرایی پیدا کند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، عباس رضایی در دیدار با سفیر روسیه در استانداری اصفهان افزود: در سالهای اخیر روابط متنوع هر دو کشور به ویژه بین اصفهان و سن پترزبورگ افزایش یافته است، اما این ارتباطات باید افزون بر گذشته جنبه عملی و اجرایی داشته باشد و منفعت آن محسوس تر شود.

وی خاطرنشان کرد: روابط نباید به صرف نوشته شدن بر روی کاغذ خلاصه شود، بلکه مشاهده نتایج و نمودهای آن ضروری است.

استاندار اصفهان با تاکید بر بیشتر شدن مراودات به خصوص در بخش گردشگری، تصریح کرد: ارتقای این بخش سبب روابط عمیق تر، پایدارتر و بهتر مردم دو کشور خواهد شد و لازمه این امر تفاهمنامه های دوجانبه میان طرف های مقابل است.

وی پیوند کشورهای ایران و روسیه در بخش سیاسی را مطلوب خواند و ادامه داد: در سایر بخش ها نیز می توان با برنامه ریزی مناسب شاهد ارتقا و توسعه ارتباطات باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در این نشست تاکید کرد که بهبود روابط دو منطقه باید بر اساس یک پایگاه داده مشترک از توانمندی های متقابل باشد.

حسن قاضی عسگر ادامه داد: بی شک ایران و روسیه در ابعاد بزرگتر و اصفهان و شهرهای این کشور اروپایی، زمینه های مختلفی در واردات و صادرات دارند، اما در این راستا اطلاعات کافی و جامع وجود ندارد و برای ایجاد و تشکیل آن باید تلاش شود.

رییس اتاق بازرگانی استان اصفهان در این جلسه بر علاقمندی تجار و بازرگانان این خطه برای افزایش مبادلات بین دو کشور اشاره کرد و افزود: پیش تر طرح هایی به ارزش حدود ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری روسیه در ایران تعریف شد و این موارد را می توان عملیاتی کرد.

مسعود گلشیرازی تصریح کرد: پروازهای مستقیم بین اصفهان و شهرهای مختلف روسیه، کشت و کار گلخانه ای، واردات غله و گوشت از آن کشور و صادرات صیفی جات به کشور یاد شده می تواند مقوله های مناسب و مورد علاقه دو طرف باشد.

وی با اشاره به اهمیت گردشگری در تجارت و اقتصاد امروز تصریح کرد: تورهای گردشگری ایرانی و روسی باید با تسهیلات بهتری راهی کشورهای همدیگر شوند و این امر نیامند همکاری بیشتر است.

مدیرکل تشریفات استانداری اصفهان در این جلسه بر ضرورت بسته های مشترک گردشگری برای توسعه این صنعت بین کشورمان و این کشور اروپایی تاکید کرد و گفت: فرصت های بسیاری در اصفهان و برای مثال در سن پترزبورگ برای افزایش مراودات وجود دارد.

مسعود نیک آیین از اهمیت روابط تورگردان ها با یکدیگر سخن گفت و افزود: آشناسازی متولیان گردشگری از امکانات و جاذبه های تاریخی و گردشگری دو ملت ضروری است.

سفیر روسیه در این دیدار خاطرنشان کرد: دو کشور در زمینه های متعدد با یکدیگر همکاری می کنند و این مراودات با برنامه ریزی بهتر می تواند گسترش یابد.

وی اضافه کرد: ایران و روسیه و بویژه اصفهان و سن پترزبورگ از جنبه گردشگری غنی هستند و برای حضور گردشگران در هر دو منطقه باید تلاش کرد.

سفیر روسیه در ایران به برنامه های مشترک و نشست های علمی و اقتصادی دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کرد که همایش های فیمابین به صورت منظم تر و در ابعاد وسیعتر برگزار شود.

جاگاریان به ضرورت پیگیری نتایج دیدار و نشست های قبلی میان مقامات اصفهان و سن پترزبورگ اشاره کرد و گفت: پیگیر این موضوع خواهم بود تا مراودات آینده با شرایط مطلوبتری انجام گیرد.

سفیر روسیه همچنین از برگزاری اجلاس مشترک دانشگاه های اصلی ایران و کشورش در آینده نزدیک در یکی از شهرهای این کشور خبر داد.

ایران و روسیه در زمینه های مختلف فرهنگی، گردشگری، اقتصاد، حمل و نقل و کشاورزی با یکدیگر همکاری می کنند.

حجم مبادلات دو کشور در سال گذشته به ۱۰۸ میلیارد و ۲۸۳ میلیون دلار رسید.

شهرهای اصفهان و سن پترزبورگ روسیه تفاهمنامه خواهرخواندگی امضاء کرده اند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin