سفیر الجزایر در تهران با اشاره به تاثیر توافق هسته ای در روابط ایران با کشورهای جهان گفت: روابط دیپلماتیک ایران و الجزایر در سطح بسیار عالی قرار دارد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، عبدالمنعم احریز اظهار داشت: پس از توافق هسته ای، جمهوری اسلامی ایران حضور جدی تری در صحنه بین المللی یافت بویژه در صحنه اقتصادی که به توسعه روابط فی مابین ایران و دیگر کشورها انجامید؛ با تمام کشورهای جهان که آمریکا هم یکی از این کشورهاست.

وی ادامه داد: در هر صورت در زمان حاضر روابط دیپلماتیک ما با ایران در سطح بسیار عالی قرار دارد بویژه در زمینه کشورهای عضو اوپک که وزیر انرژی الجزایر با بازدیدی که از صنایع ایران داشت و گفت و گوهایی که با مقامات ایران داشت به عنوان یک شریک اقتصادی با ایران دو طرف به توافق هایی در زمینه های اقتصادی رسیدند.

احریز با اشاره به همکاری الجزایر و ایران در صنایع خودرو هم گفت: از دیدگاه های مختلفی زمینه همکاری های ایران و الجزایر در بخش انرژی وجود دارد بویژه در زمینه گاز طبیعی، تولید متانول و نیز در بخش نفت.

سفیر الجزایر در خصوص یمن گفت: یمن و الجزایر همیشه مخالف دخالت های خارجی ها از سوی دیگر کشورها بوده اند چرا که این دخالت ها منجر به درگیری ها و اختلاف های بیشتر در امور یمن خواهد شد.

وی در عین حال در خصوص قیمت منطقی نفت که قرار است در نشست غیر رسمی اعضای اوپک در الجزایر مطرح شود نیز گفت: من کارشناس این بخش نیستم اما امیدواریم در نشستی که بین کشورهای تولید کننده نفت و دیگر کشورها به وجود خواهد آمد قیمتی که برای این کشورها مناسب باشد تعیین شود، اما قیمت منطقی همان 60دلار است.

وی این را هم اضافه کرد که مطمئنا قیمتی که در نشست آتی تعیین خواهد شد بیش از 50دلار در هر بشکه خواهد بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin