سفیر اتریش از آمادگی ایالت سفلی برای میزبانی هیأت تجاری استان مرکزی به منظور بازدید از ظرفیت‌های این کشور خبر داد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فریدریش اشتیفت در سفر 3 روزه خود به استان مرکزی و بازدید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان در جمع تعدادی از صاحبان صنایع استان با اشاره به اهمیت افزایش تعاملات و مراودات تجاری و اقتصادی بین این دو کشور اظهار داشت: از اینکه در استان مرکزی هستم و از نزدیک با ظرفیت‌های این استان صنعتی آشنا می‌شوم بسیار خوشحالم و امیدوارم بتوانیم در زمینه توسعه تعاملات گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه ایالت سفلی پایتخت صنعت و کشاورزی در اتریش است، خاطرنشان کرد: استان مرکزی نیز در این زمینه دارای ظرفیت‌های بسیار خوب و مناسبی است که می‌تواند زمینه‌ساز برقراری ارتباط بین این دو کشور شود.

سفیر اتریش در ایران با بیان اینکه ارتباط 150 ساله دوستانه‌ای بین ایران و اتریش برقرار است، تصریح کرد: اتریش ارزش بسیار زیادی برای ایران قائل بوده که بازتاب آن در سال گذشته با تبادل هیئت‌هایی در سطح بالا به طور کامل مشخص بود.

اشتیفت ادامه داد: دو ماه بعد از آغاز به کار دولت تدبیر و امید اولین هیأت تجاری از اتریش وارد ایران شد که نقطه اوج این ارتباطات سفر رئیس جمهور اتریش به همراه 250 شرکت اتریشی و نمایندگان سطح بالا از علم و فرهنگ به این استان شکل گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز کمیسیون اقتصادی مشترکی به منظور شناسایی نقاط همکاری مشترک اقتصادی را تعریف کردیم و نقشه راه و سندی را در زمینه همکاری‌های اقتصادی در برخی از حوزه‌ها برای سال‌های 2016 تا 2020 آماده کردیم.

سفیر اتریش در ایران افزود: این نقشه راه 20 روز پیش توسط دو وزیر از دو طرف یعنی وزیر اتریشی و وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران به امضا رسید و دو کشور توافق کردند کارگروه‌هایی را در حوزه‌های مشخص که زمینه‌های همکاری مشترک وجود دارد برگزار کنند.

اشتیفت اظهار داشت: این حوزه‌ها در زمینه‌های زیرساختی، حمل و نقل، انرژی و تبادل گردشگر است که در تمامی این زمینه‌ها کارگروه‌ها موظف هستند فعالیت گسترده‌ در تمامی بخش‌ها را مشخص کنند.

لازم به ذکر است که هیأت بلند پایه اتریشی متشکل از مدیران بخش خصوصی این کشور به سرپرستی وزیر اقتصاد ایالت سفلی به منظور آشنایی با توانمندی‌های استان مرکزی به اراک سفر کرده‌اند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin