سفیر زیمبابوه در کشورمان با “علاء‌الدین بروجردی”رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.در ابتدای این دیدار “علاء‌الدین بروجردی” با تاکید بر اهتمام جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق مناسبات همه‌جانبه با کشورهای آفریقایی گفت: ظرفیت‌های فراوانی برای تقویت و ارتقای روابط همه‌جانبه ایران و کشورهای آفریقایی به ویژه زیمبابوه وجود دارد که باید در راستای منافع مشترک از آنها بهره ببرد.

وی تصریح کرد: نگاه جمهوری اسلامی ایران به مناسبات با آفریقا برخاسته از ارزش‌های والای اسلامی و انسانی انقلاب اسلامی است.

بروجردی سطح مناسبات فیمابین ایران و زیمبابوه را بسیار خوب دانست و بر لزوم گسترش همکاری‌های اقتصادی، صنعتی و پارلمانی دو کشور تاکید کرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در بخش دیگری از سخنان خود پیشرفت‌های علمی – صنعتی کشورمان را مرهون استقلال سیاسی و خودباوری ملی ناشی از انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مبنای اصلی پیشرفت‌های اقتصادی و دستیابی به فناوری‌های پیچیده در ایران خودباوری ملی و اتکاء به نیروهای توانمند داخلی است.

وی همچنین به اهمیت و نقش مجالس در پیشبرد همکاری‌های مشترک و ارتقای سطح مناسبات دو کشور در عرصه‌های گوناگون اشاره کرد و آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای حمایت از تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین مورد تاکید قرار داد.

بر اساس این گزارش “نیکولاس دلامینی کیتی کیتی” سفیر زیمبابوه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ طولانی مناسبات دو ملت، گفت: توسعه و تقویت روابط همه‌جانبه با ایران از اولویت سیاست خارجی زیمبابوه است.

وی افزود: ظرفیت‌های بالای علمی، اقتصادی و صنعتی ایران، امکانات گسترده‌ای را برای پیشبرد و توسعه همکاری‌های همه‌جانبه فیمابین به وجود آورده است.

سفیر زیمبابوه همچنین از کمک‌های انسان‌دوستانه کشورمان برای بالا بردن سطح بهداشت عمومی و مبارزه با بیماری‌های واگیردار در زیمبابوه قدردانی کرد.

وی همچنین با ابراز خرسندی از حمایت مجلس شورای اسلامی از توسعه‌ مناسبات دو جانبه خواستار تعمیق مناسبات پارلمانی دو کشور شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin