عباس رضایی در دیدار با لیلا جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد اظهار داشت: خانه‌های سالمند مدرن و شیک در محلات مختلف اصفهان باید طراحی و ایجاد شوند زیرا کرامت و عزت‌نفس سالمندان باید حفظ شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، استاندار اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه هرم سنی جمعیت ما به سمت سالمندی پیش می‌رود باید فکر جدی و متمرکزی برای این قشر از جامعه داشته باشیم و از شما می‌خواهیم در این زمینه با اصفهان همکاری بیشتری داشته باشید.

وی عنوان کرد: با توجه به فرهنگ مشترک و آموزه‌های فرهنگی و دینی ما در کشور و خاورمیانه، احترام به سالمندان که کوله باری از تجربه هستند امری واجب و ضروری است و از طرفی می‌توان از تجربیات ارزشمند این قشر استفاده نمود.

رضایی افزود: بسیاری از شهروندان اصفهانی آمادگی خود را برای ساخت خانه سالمندان استاندارد اعلام کردند و حتی سالمندان نیز حاضرند حقوق بازنشستگی خود را در اختیار این مراکز قرار دهند که برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بهزیستی را می‌طلبد.

استاندار اصفهان ضمن تشکر از نگرش مثبت نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نسبت به اصفهان تأکید کرد: امیدواریم بتوانیم همکاری‌های بیشتری با یکدیگر داشته باشیم و با تعامل مثبت به اهداف مشترک خود برسیم و نمونه الگوی همکاری مؤثر برای دیگر کشورهای منطقه باشیم.

لیلا جودان، نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد نیز در این دیدار اظهار داشت: اصفهان شهر زیبایی است و نقاط مثبت زیادی برای ایجاد شهر دوستدار سالمند در خود جای داده است به همین دلیل این شهر را انتخاب کرده‌ایم تا بتوانیم با همکاری مسئولان آن، شرایط مطلوب‌تری را برای زندگی سالمندان فراهم کنیم.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد ادامه داد: احترام به سالمندان و اهمیت دادن و دوست داشتن آن‌ها جزئی از حقوق این قشر از جامعه است که باید به آن توجه جدی داشته باشیم و آن را پاس بداریم.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی در جوامع امروز، گفت: در شرایط فعلی، خانواده‌ها کمتر می‌توانند به سالمندان خود رسیدگی کنند لذا مراکز معتبر و مدرنی که بتواند نیازهای این افراد را در نهایت احترام برطرف کند، ضروری است.

جودان تأکید کرد: از طرف مسئولان سازمان ملل متحد قول می‌دهم تا برای ایجاد خانه‌های سالمندان مدرن و جدید در اصفهان تلاش نمایم و امیدوارم تا زمانی که به عنوان نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد در ایران فعالیت دارم چنین مکان‌هایی در ایران ایجاد شود.

نماینده صندوق جمعیت سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایش تدریجی سالمند شدن جمعیت آماده هستیم تا زمینه ارتباط هرچه بیشتر با کشورهای مختلف دنیا را برای تبادل تجربه در خصوص رفاه سالمندان فراهم کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin