دراگو اشتامبوک، سفیر کرواسی در ایران با حمیدرضا فولادگر، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فولادگر در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به روابط دوستانه و دیرینه ایران و کرواسی گفت: با توجه به اینکه روابط دو کشور از سابقه طولانی برخوردار می‌باشد لازم است مقامات دو کشور گام‌های موثر‌تری برای گسترش و تقویت همکاری فی‌مابین بردارند.

 وی همچنین تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت و از آن حمایت کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کرواسی در ادامه ضمن اشاره به اشتراکات دو کشور ایران و کرواسی در زمینه‌های مختلف افزود: بسترهای مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری به ویژه در زمینه فرهنگی برای ارتقای مناسبات میان دو کشور وجود دارد که می‌توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

وی افزود: توسعه و تقویت روابط میان مجالس ایران و کرواسی بهترین راه برای درک بهتر از یکدیگر و نزدیک‌تر شدن ملتهای دو کشور می‌باشد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌‌های یکجانبه‌گرایانه دولت آمریکا افزود: دولت آمریکا نشان داده است که به هیچ یک از اصول، موازین و هنجارهای شناخته شده بین‌المللی نیست به طوری که علاوه بر خروج یکجانبه از برجام، در یکسال گذشته از چندین معاهده بین‌المللی خارج شده است .

فولادگر در پایان این دیدار با تاکید بر سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی مبنی بر تعامل با کشورهای جهان گفت: اراده و عزم جمهوری اسلامی ایران تداوم سیاست تعامل سازنده با کشورهای جهان بویژه کرواسی بعنوان یک کشور دوست می‌باشد.

دراگو اشتامبوک، سفیر کرواسی نیز در این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات فرهنگی ایران و کرواسی تصریح کرد: تاریخ و فرهنگ کرواسی برگرفته از تاریخ و فرهنگ غنی ایران است که این خود نشان از عمق روابط تاریخی دو کشور دارد و زمینه‌ای برای گسترش روابط دو ملت می‌باشد.

سفیر کرواسی در ادامه با اشاره به پایبندی ایران به برجام افزود: پایبندی ایران نسبت به تعهدات برجامی خود برای اتحادیه اروپا و جهان اثبات شده است، در مقابل اروپا نیز خودش را متعهد به برجام می‌داند و برای تداوم آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی همچنین افزود: توسعه روابط با ایران برای کرواسی از اهمیت فراوانی برخوردار است و ما از گسترش ارتباطات و همکاری‌ها با ایران در همه زمینه‌ها استقبال می‌کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin