نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری های سازمان ملل متحد و ایران با حضور رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در اراک برگزار شد.

 به گزارش آوا دیپلماتیک، نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی همکاری سازمان ملل متحد و ایران به وسیله جناب آقای فتح الله حقیقی، معاون استاندار استان مرکزی؛ سرکار خانم ماریا دوتسنکو، رییس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران و جناب آقای حسین مهدیزاده، رییس دفترنمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در اراک در فرهنگسرای آینه افتتاح شد.

خانم دوتسنکو در ابتدا از خبرگزاری جمهوری اسلامی، مرکز اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه، آرشیو سازمان ملل متحد و موسسه مطالعات تاریخ معاصرایران برای ارائه عکس ها و اسناد بسیار مهم و قابل توجه سپاسگزاری کرد.

این نمایشگاه به وسیله دفتر نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی در شهر اراک در چارچوب همکاری بین مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد و ایرنا و حمایت مسئولان استانی برگزار شد.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد گفت: این عکس ها و اسناد ثابت می کنند ایران همواره در زمینه امور خارجه فعال و برای صلح و امنیت بین المللی تلاش نموده است.ایران در بین 51 عضو موسس سازمان ملل متحد در سال 1945 بوده است.

 وی افزود: در این نمایشگاه، بازدید کنندگان لحظات تاریخی زیادی را در عکس ها و اسناد مشاهده می کنند از جمله: امضای منشور ملل متحد در 26 ژوئن 1945 به وسیله آقای مصطفی عدل، ریاست هیات نمایندگی ایران، به همراه، آقای نصرالله انتظام رئیس پنجمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به اتفاق آرا به این سمت برگزیده شد؛ اسناد و عکس هایی مربوط به مذاکرات در باره فعالیت ها و ملاقات های سازمان ملل متحد که در آن ها ایران نقش داشته و هنوز هم به نقش خود ادامه می دهد مانند ابتکار اخیر جناب آقای دکتر حسن روحانی، رییس جمهور بنام ” جهان علیه خشونت و افراطی گری” که به وسیله اعضای سازمان ملل متحد به عنوان قطعنامه مجمع عمومی در 2013، 2015 و 2017 تصویب گردید.

رئیس مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد طی اقامت خود در اراک با 2 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان سازمان میراث فرهنگی استان نیز دیدار و گفتگو داشت.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin