فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران طی سفیر به زاهدان با معاونان استاندار سیستان و بلوچستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فرانسوا سنمو با اشاره به پایبندی فرانسه به برجام اظهار داشت: برجام بسیاری از مسائل را در آینده تحت الشعاع قرار می‌دهد.

سفیر فرانسه در ایران افزود: در موضوع برجام بسیاری از مسائل بین ایران و فرانسه وجود دارد که ما موافق آن هستیم و با برخی موضوعات نیز موافق نیستیم اما دوست داریم در مورد آن‌ها گفت‌وگو و مشکلات را با هدف حفظ برجام و کاهش تنش‌های بالایی که در منطقه وجود دارد، حل کنیم.

سفیر فرانسه در تهران تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های ما به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل این است که استراتژی شفاف و روشن داریم و این استراتژی را به تمام شرکا و کشورهای خارج از منطقه نیز توضیح می‌دهیم مثل همان کاری که رئیس جمهوری فرانسه در دیدار با ترامپ کرد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فرانسه به ترامپ گفت که ما با شما بر سر یک موضوع مهم که آن هم آینده برجام است، کاملا موافق هستیم، زیرا فرانسه برجام را برای امنیت منطقه و امنیت جهانی لازم می‌داند و از اجرای برجام و تمامی مفاد آن حمایت می‌کنیم و این اجراها شامل تبادلات و گشایش اقتصادی برای ایران است.

فرانسوا سنمو با اشاره به اهداف سفرش به زاهدان گفت: در این سفر که رایزن سیاسی و وابسته‌های تجاری، علمی و فنی سفارت فرانسه نیز حضور دارند دیدارهایی با اعضای اتاق بازرگانی و اداره اتباع و مهاجران خارجی سیستان و بلوچستان انجام شد و دیدار با استاندار و مسئولان استانداری و رئیس دانشگاه از دیگر اهداف سفر است.

سفیر فرانسه در ایران بیان کرد: ترکیب این هیئت نیز نشان می‌دهد که اهداف ما تجاری، علمی و سیاسی است و در دیدار از اداره اتباع و مهاجران خارجی با وجه انسانی این اداره و کمک‌های آن به پناهندگان افغان از نزدیک آشنا شدیم.

 وی گفت: در نشست با اعضای اتاق بازرگانی سیستان و بلوچستان نیز دو طرف زمینه‌های همکاری را بررسی کردند و تجار و شرکت‌های فرانسوی قرار است در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر همکاری و سرمایه‌گذاری کنند.

 سنمو اضافه کرد: یکی از شرکت‌های فرانسوی نیز در زمینه ساخت آزمایشگاه انستیتو پاستور زاهدان همکاری دارد که تا چندی پیش کارها پیشرفت خوبی داشته اما اکنون کند شده و موضوع در دست پیگیری است.

 سفیر فرانسه در ایران با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان در خارج از مرزهای ایران شناخته‌شده است، اظهار داشت: این استان در چهارراهی با مرزهای زمینی و دریایی قرار دارد و از زمان باستان تاکنون برای بسیاری از مردم جهان شناخته شده است.

وی با اشاره به سفر توریست‌های فرانسوی به سیستان و بلوچستان گفت: ما برای سفر به این استان هیچ مشکل و نگرانی امنیتی نداشتیم اما یک سری جرم‌هایی در این استان اتفاق افتاده بود که به همین جهت و برای احتیاط بیشتر به گردشگرانی که با زبان مردم و مسیرهای امن آشنا نیستند توصیه سفر نکرده ایم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin