خانم رفعت مسعود، سفیر پاکستان با احمد امیرآبادی‌فراهانی، عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، امیرآبادی‌فراهانی در ابتدای این دیدار با قدردانی از مهمان‌ نوازی مجلس ملی پاکستان در سفر اخیر رئیس و اعضای گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان به اسلام‌آباد تصریح کرد: با توجه به اشتراکات فراوان دو ملت و ارتباطات دیرینه دو کشور، تعمیق هر چه بیشتر روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف یک ضرورت انکار نشدنی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان دو کشور قدرتمند منطقه هستند و اراده قوی دو ملت و دولت برگرفته از تاریخ بزرگ و اشتراکات فراوان میان آنها است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های بالای اقتصادی دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به مرزهای مشترک جمهوری اسلامی ایران و‌ جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان دو کشور قدرتمند در منطقه، می‌توان با عملیاتی کردن بازارچه‌های مرزی و‌ احداث شهرک‌های صنعتی برای بالا بردن سطح همکاریهای اقتصادی و تجاری فیمابین استفاده نمود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان افزود: امنیت مرزهای مشترک تاثیر زیادی در پیشبرد تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار ضمن ابراز امیدواری نسبت به اجرایی شدن انتقال خط لوله گاز ایران به پاکستان گفت: امیدواریم طرح خط لوله صلح به زودی اجرایی شود تا بتوانیم این نعمت الهی را به کشورهای همسایه به ویژه مردم پاکستان برسانیم.

خانم رفعت مسعود سفیر پاکستان در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سابقه همکاری های فیمابین، اشتراکات دینی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی و سرزمینی دو کشور را عامل تحکیم ارتباطات میان پاکستان و ایران در طول تاریخ دانست.

وی ضمن تاکید بر لزوم تسهیل صدور روادید میان اتباع دو‌کشور به ویژه تجار و بازرگانان گفت: تسهیل صدور روادید برای بازرگانان و تجار ایرانی و پاکستانی موجب تسریع در رفت و آمد آنها و افزایش سطح مراودات اقتصادی دو کشور خواهد شد.

 سفیر پاکستان در تهران در پایان این دیدار ضمن تاکید بر تلاش بی‌وقفه سفارت پاکستان در تهران برای عملیاتی شدن خط لوله گاز جمهوری اسلامی ایران به جمهوری اسلامی پاکستان تصریح کرد: ما علاقه‌مند به پیشبرد طرح خط لوله انتقال گاز از ایران هستیم زیرا آن را به نفع مردم پاکستان می دانیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin