با حضور سفیر کشور بوروندی از خدمات بشردوستانه دکتر ناصر عمادی پزشک بدون مرز در قائمشهر تجلیل شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک،”عمر نتزیمبره” سفیر کشور آفریقایی بوروندی که برای اولین بار به شمال ایران سفر کرده است، ضمن اظهار خوشحالی از حضورش در مازندران و شهر قائمشهر گفت: از زمانی که وارد این استان شده ام احساس کردم در وطن خود قدم گذاشته ام چرا که کشور من همانند مازندران سرسبز بوده و خاک حاصلخیزی دارد و این می تواند زمینه خوبی برای همکاری های متقابل با ایران باشد.

وی در خصوص معرفی کشورش بیان کرد: کشور بروندی نه در آسیاست و نه در اروپا بلکه در قلب آفریقا واقع شده و از طریق اتحاد با 7 کشور آفریقایی همسایه اش می توان گفت کشوری متحدالمنافع تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه به عنوان اولین سفیر بروندی در ایران، دو سال است که در ایران به سر می برد اظهار داشت: برای روابط میان ایران و کشور بروندی تمامی تلاش خود را به کارمی برم تا سطح روابط میان دو کشور ارتقا پیدا کند.

عمر نتزیمبره در ادامه افزود: رئیس جمهور کشور بروندی دو سال گذشته به ایران سفری داشته اند و این سفر توانست مقدمات خوبی را  برای روابط بین دو کشور فراهم کند اما، ما به دنبال ارتقای بیشتر این روابط هستیم.

سفیر بوروندی با اشاره به اینکه کشور بروندی برای همکاری تجاری، تسهیلات و مشارکت آمادگی کامل دارد خاطرنشان کرد: شرایط برای سرمایه گذاران ایرانی مهیا است تا بتوانند در این کشور به راحتی به فعالیت های اقتصادی خود بپردازند.

وی با تاکید براینکه از هرکس که بخواهد به بروندی بیاید چه برای گردشگری و چه سرمایه گذاری استقبال می کنیم تصریح کرد: تاریخ طولانی کشور ایران از نقاط قوت و قدرت این کشور است و انقلاب سال 57 در ایران که بسیار متفاوت از انقلاب های دنیاست این کشور را در نوع خود، منحصر به فرد کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد: با شواهدی که از ایران در خصوص اهداف غیر نظامی در استفاده از انرژی هسته ای وجود دارد نتایج مذاکرات مطلوب و ایران به حق واقعی خود برسد.

سفیر بوروندی ادامه داد: زمانی که دکتر عمادی در کشور بروندی برای درمان بیماری های پوستی حضور پیدا می کند، رئیس جمهور به عنوان نماینده ملت بروندی و چهار نفر از وزرای کابینه با وی ملاقات می کنند و این امر نشان دهنده علاقه همه جانبه کشور بروندی در برقراری ارتباط و همکاری با ایران است.

عمرنتزیمبره افزود: رئیس جمهور بروندی از دکتر عمادی دعوت کرد با سفر یک ماهه به این کشور هم در بحث آموزش و هم درمان فعالیت کنند و در ازای آن سی هزار دلار دستمزد دریافت کند که دکتر عمادی خواستار این شد در قبال این خدمت یک ماهه نام مقدس امام رضا(ع) در سر در بخش پوست که توسط وی احداث خواهد شد قرار گیرد و ایشان هیچ مبلغی دریافت نکند.

در ادامه مراسم پاسپورت و ویزای دکتر عمادی جهت سفر به کشور بروندی از سوی سفیر این کشور به وی داده شد.

همچنین در حاشیه این مراسم سفیر و سرکنسول کشور بوروندی در ایران به عضویت افتخاری جمعیت هلال احمر درآمدند. در پایان نیز حاضرین از بخش های مختلف مرکز جامع توانبخشی جمعیت هلال احمر استان واقع در قائمشهر بازدید نمودند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin