سفیر کشور آفریقای جنوبی بر توسعه مناسبات و مراودات فرهنگی و اقتصادی با استان گیلان تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، ویکا مازوی کومالو در سفر به گیلان و در نشست با سیدامیرحسین علوی شهردار به ظرفیت‌های گردشگری آفریقای جنوبی در حوزه جذب گردشگر و رسیدن به استانداردهای جهانی اشاره کرد و افزود: نانو تکنولوژی، گردشگری، صنعت و استفاده از نیروی متخصص زمینه‌های مشترک همکاری است که بین ۲ کشور ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد.

وی با استقبال از پیشنهاد اعلام خواهرخواندگی بین شهر رشت و یکی از شهرهای کشور آفریقای جنوبی عنوان کرد: رشت شهر زیبایی است، این خواهر خواندگی باید به گونه‌ای باشد که بین این شهر و شهر انتخابی از آفریقای جنوبی همتایی و همخوانی لازم وجود داشته باشد.

شهردار رشت نیز در این نشست ضمن پیشنهاد خواهر خواندگی این شهر با یکی از شهرهای کشور آفریقای جنوبی گفت: با اعلام این خواهر خواندگی می‌توانیم در راستای تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه گردشگری و اقتصاد شهری اقدام کنیم.

سید امیر حسین علوی ضمن ابراز امیدواری از شکل گیری یک ارتباط همسان و سازنده بین شهر رشت و سایر شهرهای آفریقای جنوبی اظهار داشت: رشت در شمال ایران ظرفیت‌ها و مزیت‌های استثنایی و فوق‌العاده طبیعی و گردشگری را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه رشت به عنوان شهر خلاک خوراک شناسی در سازمان بین‌المللی یونسکو به ثبت رسیده است، افزود: بزرگترین دانشگاه شمال کشور ایران در رشت واقع شده که می تواند فرصت استثنایی تبادل دانشجو را فراهم کند، ضمن اینکه این شهر دارای مزیت‌های اقتصادی خوبی است و زمینه تبادل گردشگر هم در آن وجود دارد.

شهردار رشت خطاب به سفیر آفریقای جنوبی اظهار داشت: شهرداری رشت چنانچه این تمایل باشد در زمینه خواهر خواندگی شهر رشت با یکی از شهرهای پیشنهادی کشور آفریقای جنوبی می تواند مشارکت کند.

وی با بیان اینکه تبادلات فرهنگی و ارتباط لایه‌های مختلف مردم از جمله آثار مثبت تعمیق ارتباطات بین یکی از شهرهای ایران و آفریقای جنوبی به شمار می رود، افزود: تلاش ما در شهرداری رشت این است که در رفت و برگشت های هیئت های اقتصادی و سیاسی در آینده با تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه شهری بتوانیم این روابط را نهادینه کنیم.

رشت دارای حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin