در راستای گسترش روابط فرهنگی بین ایران و اندونزی، اجرای موسیقی گروه اندونزیایی و گروه سنتی ایرانی در اقامتگاه سفیر اندونزی برگزار شد.
به گزارش آوا دیپلماتیک، طی برنامهریزیهای مشترک شبکه انجمنهای دوستی ایران با سایر کشورها و سفارت اندونزی در محل اقامتگاه سفیر اندونزی اجرای موسیقی دو کشور با حضور هنرمندان، رئیس مؤسسه فرهنگی اکو، سفیر اندونزی و همسرش، اعضای سفارت و اندونزیهای مقیم ایران برگزار شد.
در این مراسم آقای سیدان، نایب رئیس شبکه انجمنهای دوستی گفت: امروز اینجا جمع شدیم که از اجرای برنامه دو گروه موسیقی لذت ببریم.
او ادامه داد: روابط فرهنگی از مهمترین، عمیقترین و استراتژیکترین روابط بشری است. این روابط فرهنگی در روابط اجتماعی دولتها و ملتها هم تاثیرگذار بوده و حتی روابط سیاسی و اقتصادی کشورها را تحتالشعاع قرار میدهد.
وی افزود: حوزه فعالیتهای شبکه انجمنهای دوستی ایران با سایر کشورها در حوزه اندیشه دیپلماسی است. اینگونه روابط فرهنگی پل ارتباطی ملتها محسوب میشود و ما از طریق اینگونه برنامههای هنری، شناخت و آگاهی بیشتری نسبت به آداب و فرهنگ یکدیگر پیدا میکنیم.
در ادامه این مراسم سفیر اندونزی خاطرنشان کرد: روابط فرهنگی بسیار مهم است و باعث ارتقای روابط کشورها در زمینههای دیگر هم خواهد شد.
او اضافه کرد: درست است که فاصله جغرافیایی کشورهای ما، کیلومترهاست، اما ایران و اندونزی اشتراکاتی دارند که باعث میشود به هم نزدیکتر شویم. امیدوارم با برنامههایی اینچنینی، ارتباطات فرهنگی بین کشورها بیشتر شود.
در این مراسم، دو گروه موسیقی سنتی نواگردان و گروه موسیقی اندونزیایی به اجرای موسیقی پرداختند و از محسن محمدی، سرپرست گروه نواگردان تقدیر شد و در پایان نیز به رسم یادبود، از طرف سفیر اندونزی هدیهای به شبکه انجمنهای دوستی اعطا شد.






