نیکلاس هاپتون سفیر جدید انگلستان در تهران با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران رونوشت استوارنامه خود را تسلیم ظریف کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نیکلاس هاپتون که پیش از این کاردار انگلیس در تهران بود و قبل از آن عهده‌دار سفارتخانه‌های انگلیس در قطر و یمن بوده، امروز با وزیر خارجه ایران دیدار و رونوشت استوارنامه خود را به عنوان سفیر جدید این کشور تسلیم ظریف کرد.

بیش از یک سال است که سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران و بریتانیا فعال بوده و تمام امور جاری توسط کاردارهای دو کشور هدایت می‌شده است.

در پی محقق شدن شرایط برای ارتقای روابط، دو کشور تصمیم گرفتند که سفرای خود در تهران و لندن را  مستقر کنند.

نیکلاس هاپتون پیش از انتصاب به این سمت، بین سال‌های 2013 و 2015 سفیر بریتانیا در قطر بود و از دوحه به عنوان کاردار این کشور به تهران سفر کرد.

وی در سال 1989 به وزارت امور خارجه بریتانیا پیوست و 2012 تا 2013 نیز به عنوان سفیر در یمن خدمت کرده است.

هاپتون در دفتر دولت انگلیس نیز بر روی مسائل امنیت ملی کار کرده و دپارتمان سازمان‌های بین‌المللی در وزارت امور خارجه را هدایت کرده است.

حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل امور سیاسی و امنیت بین‌المللی و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز امروز با حضور در محل وزارت خارجه بریتانیا رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وزیر خارجه این کشور کرد.

انتصاب سفرای ایران و انگلیس پس از 5 سال قطع و کاهش روابط و در راستای ارتقای مناسبات دیپلماتیک انجام شد. البته آنگونه که بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز اعلام کرد ارتقای روابط به معنای این نیست که همه مشکلات و اختلافات حل و فصل شده و دیدگاه‌های دو کشور یکسان است.

قاسمی افزود: قطعا این گونه نیست که با انگلیس به دیدگاه مشترک در باره همه مسائل برسیم ولی بهر حال این پروسه در حال تکمیل است و امیدوارم در زمان خود و به موقع خبر آن داده شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin