مجیب الرحمن بوییان، سفیر جدید بنگلادش استوارنامه خود را به حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان تسلیم کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار مجیب الرحمن بوییان، سفیر جدید بنگلادش در تهران، اظهار داشت: بنگلادش کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی ایران بوده و دو ملت همواره روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشته‌اند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به همکاری ها و دیدگاه‌های نزدیک ایران و بنگلادش در مجامع مختلف بین‌المللی، گفت: امروز در شرایط پس از توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌ها بسترهای خوبی برای توسعه همه جانبه مناسبات میان دو کشور وجود دارد که باید به بهترین شکل از این فرصت استفاده کنیم.

دکتر روحانی تلاش در راستای تحکیم روابط تهران – داکا و آماده‌سازی زمینه‌های لازم برای توسعه این روابط و همکاری‌ها را ماموریت مهم سفیر جدید بنگلادش در کشورمان توصیف کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا در زمینه‌های گوناگون اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و تجاری، روابط خود را با بنگلادش گسترش دهد.

رییس‌ جمهوری توسعه روابط علمی و دانشگاهی، انتقال تجربیات و خدمات فنی و مهندسی و گسترش روابط دو ملت و توسعه گردشگری را از جمله زمینه‌های ارتقاء سطح همکاری‌های تهران – داکا برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در آینده شاهد اقدامات و برنامه‌ریزی‌های مناسب در راستای توسعه بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

مجیب الرحمن بوییان، سفیر جدید بنگلادش نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رییس‌ جمهوری کشورمان، با اشاره به روابط خوب و برادرانه دو ملت و تعاملات دو کشور در زمینه‌های سیاسی و بین‌المللی خواستار توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های بنگلادش با ایران در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری و زیرساختی شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin