موید حسینی صدر رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و قبرس با آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حسینی صدر بااشاره به اهمیت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های مختلف میان دو کشور گفت: فرصت های مناسبی در بخش های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان جمهوری اسلامی ایران و قبرس برای تقویت و تحکیم مناسبات فیمابین وجود دارد که بهره گیری از آنها می تواند به ارتقای جایگاه ارتباطات فیمابین کمک شایانی نماید.

نماینده مردم خوی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گسترش ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور نقش بسیار موثری در توسعه مراودات فیمابین دارد.

وی مذاکرات 1+5 با جمهوری اسلامی را فرصت خوبی برای ترمیم روابط کشورهای عضو اتحادیه اروپا با کشورمان دانست و خاطرنشان کرد: پیشینه مثبت روابط تاریخی ایران و قبرس و نقش و جایگاه دو کشور در خاورمیانه و اروپا فرصت های فراوانی برای تحکیم روابط فیمابین فراهم آورده است.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و قبرس رفت و آمد مقامات عالی رتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور را موجب آشنایی هر چه بیشتر از توانمندی های صنعتی و فناوری دو کشور دانست و از رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری قبرس برای دیدار رسمی از کشورمان دعوت به عمل آورد.

در این دیدار آندریاس کوزوپیس سفیر جدید قبرس در تهران با ابراز خرسندی از شروع ماموریت خود در تهران گفت: توسعه مناسبات همه جانبه میان قبرس و جمهوری اسلامی ایران در زمینه های سیاسی و اقتصادی و پارلمانی وظیفه اصلی اینجانب می باشد که مورد تاکید مقامات پارلمانی قبرس می باشد.

کوزوپیس در پایان بر گسترش همکاری های مشترک میان دو کشور در اجلاس های بین المللی تاکید کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin