معاون امور بین‌الملل اتاق ایران در دیدار با «آندریاس پ كوزوپس»، سفیر قبرس در تهران به افزایش روابط اقتصادی در حوزه‌های نفت، گاز و گردشگری تأكید كرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در دیدار علی‌اكبر فرازی، معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با آندریاس پ كوزوپس، سفیر قبرس در تهران، روابط خوب گذشته و اشتیاق شركت‌های ایرانی برای حضور و استفاده از امكانات كشور قبرس بستری مناسب برای توسعه روابط در آینده مطرح شد.

فرازی موقعیت قبرس در اتحادیه اروپا و پتانسیل‌های اقتصادی این كشور را زمینه‌ای برای بهره‌گیری تجار ایرانی از این كشور به عنوان پل و دروازه‌ای به سوی اروپا عنوان كرد.

وی افزود: قبرس جزیره‌ای با مساحت جغرافیایی كم ولی با امكانات و موقعیت های زیاد در منطقه شناخته می شود که می‌تواند به عنوان یك همكار تجاری مناسب در كنار ایران قرار گیرد.

وی دیپلماسی خارجی دولت روحانی را در راستای افزایش روابط اقتصادی با كشورهای دیگر عنوان كرد و تلاش پارلمان بخش خصوصی را همسو با اهداف دولت، نزدیك‌تر كردن فعالان اقتصادی و اتاق‌های بازرگانی آن‌ها به ایران یاد كرد.

فرازی افزایش مناسبات اقتصادی را در گرو شركت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و دعوت از تجار و فعالان دو كشور در اتاق‌های بازرگانی برای معرفی و مذاكرات رو در رو دانست.

در ادامه «آندرپایس پ كوزوپس»، سفیر قبرس در تهران با تأكید بر مستحكم‌تر كردن روابط اقتصادی بین دو كشور و اجرای توافقات قبلی امضا شده در سال 2004 و 2009 میلادی را گامی در راستای این مهم عنوان كرد.

وی با اشاره به نقش مثبت قبرس در حمایت از ایران در اتحادیه اروپا و همکاری با فلسطین به عنوان یك همسایه، مذاكرات ایران با گروه 1 + 5 را ثمربخش اعلام كرد و سیاست دولت خود را در راستای افزایش روابط اقتصادی با ایران عنوان كرد.

وی به قراردادها و توافق‌های امضا شده در گذشته بین وزرای اقتصاد و امور خارجه دو كشور اشاره كرد و اجرای این قراردادها را با كمك اتاق ایران خواستار شد.

كوزوپس به دعوت از فعالان اقتصادی ایران برای حضور در قبرس در شهریور ماه آتی اشاره كرد و بهره‌گیری از دانش شركت‌های ایرانی در زمینه نفت و گاز را خواستار شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin