رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی در دیدار با رئیس دفتر حافظ منافع سفارت مصر، آمادگی این سازمان را برای عضویت در مراكز علمی و دانشگاهی مصر اعلام كرد.به گزارش آوا دیپلماتیک، “اسحاق صلاحی” در دیدار با رئیس دفتر حافظ منافع سفارت مصر در ایران به ارائه گزارش در مورد نحوه عملكرد كتابخانه ملی و ارائه خدمات به مخاطبان پرداخت و گفت : آرشیو ملی و كتابخانه ملی در مجموع یك سازمان هستند كه به صورت هیات امنایی اداره می شود و رییس آن شخص رییس جمهور است.

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی در ادامه افزود‌: ارائه خدمات به مراجعین و اعضا در شیفت شب و دسترسی به فضای مجازی از فعالیت هایی است كه در این مجموعه صورت می گیرد.

صلاحی افزود‌: در زمان حاضر 35 هزار جلد از كتاب های خطی اسكن شده و حدود 20 هزار پایان نامه نیز بر روی سایت قرار گرفته است كه مجموعا 18 میلیون صفحه را شامل می شود.

رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی در مورد اقدامات آتی این سازمان برای گسترش خدمات بیشتر گفت: ایجاد آرشیو  وب ملی و كتابخانه ملی دیجیتال از اقداماتی است كه در آینده تكمیل خواهد شد.

صلاحی تصریح كرد با توجه به ارتباطات دو كشور هر آنچه سند، مقاله و كتاب در كتابخانه ملی داریم آن را در اختیار مراكز علمی این كشور قرار می دهیم و توقع داریم آنچه كه در مصر از ایران شامل اسناد، مدارك و چاپ سنگی وجود دارد در اختیار كتابخانه ملی قرار گیرد.

در این دیدار رئیس دفتر حافظ منافع سفارت مصر در ایران نیز كتابخانه ملی را مخزن و مهد تمدن و فرهنگ ایران نامید و گفت‌: وظیفه این مجموعه گسترش و نشر دستاوردهای ایران در زمینه علم و فرهنگ است.

“خالد عماره” با تاكید بر گسترش همكاری های فرهنگی و كتابخانه ای اظهار داشت: منابع ارزشمند موجود در مراكز فرهنگی دو كشور می تواند در گسترش همكاری ها تاثیر گذار باشد.

عماره از رییس سازمان اسناد و كتابخانه ملی برای حضور در نمایشگاه بین المللی كتاب مصر به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ كتاب بعد از فرانكفورت دعوت كرد كه صلاحی از آن استقبال كرد.

در پایان این دیدار صلاحی تندیس سازمان اسناد و كتابخانه ملی و همچنین یك جلد مثنوی معنوی جلال الدین رومی را به رئیس دفتر حافظ منافع سفارت مصر در ایران اهدا كرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin