غلامعلی حداد عادل عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با “مجدی احمد ابراهیم الظفیری” سفیر کویت در تهران دیدار و گفت‌وگو کرد.نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای سالامی، در این دیدار با یادآوری روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی دو کشور ایران و کویت، گفت: جمهوری اسلامی ایران و کویت همواره به عنوان دو کشور مسلمان دارای روابطی باثبات و مبتنی بر مودت داشتند و ارتباطات میان دو ملت از یک ریشه تاریخی و دینی عمیق برخوردار است.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، با تأکید بر اهمیت گسترش و تقویت همکاری‌ها و مناسبات پارلمانی فی مابین، افزود: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوانی در دو کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد که باید با کمک مجالس دو کشور از آنها بهره گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تلاش‌های پژوهشگران کشورمان در حوزه‌های علوم دینی و فقهی، یادآور شد: در مراکز علمی و فقهی پژوهش‌های ارزشمندی در زمینه علوم اسلامی از جمله جمع آوری دائره‌المعارف فقهی انجام گرفته که می‌تواند در جهت تبادل آرا و افکار میان محققان دو کشور بسیار مفید و ارزشمند باشد.

در ادامه این دیدار “مجید احمد ابراهیم الظفیری” سفیر کویت در تهران با یادآوری روند رو به رشد همکاری‌های دو کشور گفت: فرصت‌های مناسبی در سطوح مختلف میان کویت و ایران وجود دارد که بایستی از آنها برای نزدیکی هر چه بیشتر دو ملت استفاده کرد.

سفیر کویت در تهران با ارائه نسخه‌ای از دائره المعارف فقهی تألیف شده در کویت به غلامعلی حداد عادل، خواستار افزایش ارتباطات فقهی و اسلامی میان مراکز فرهنگی و تحقیقاتی دو کشور شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin