سفیر کوبا در تهران اراده دولت کوبا را بر توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور دانست و گفت: از هر گونه سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف اقتصادی کشورمان استقبال می کنیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، الکسیس باندریچ وگا در دیدار محمدرضا منصوری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به شرایط مشابه دو کشور و تشدید تحریم‌های یکجانبه آمریکا اشاره کرد و افزود: حفظ استقلال کشورمان، ضرورت اتحاد بیشتر و تقویت و توسعه همکاری‌های دو کشور در شرایط کنونی و همچنین همبستگی در جامعه بین المللی را بیش از پیش ایجاب می‌کند.

وی اظهار داشت: اطمینان دارم جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته با مقاومت در برابر امپریالیسم از این مرحله عبور و پیروز خواهد شد.

باندریچ وگا در ادامه بر اعلام همبستگی ملت و دولت کوبا با ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران و تلاش خود در جهت توسعه و گسترش هر چه بیشتر همکاری ها و سرمایه گذاری ایران در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، بازرگانی کوبا تاکید کرد.

سفیر کوبا افزود: اراده دولت کوبا بر توسعه و ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور است و از هر گونه سرمایه گذاری در پروژه‌های مختلف اقتصادی کشورمان استقبال می کنیم.

‌محمدرضا منصوری رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا نیز در این دیدار، ضمن تبریک رای بالای مردم کوبا به قانون اساسی جدید این کشور و ابراز امیدواری نسبت به بهبود روزافزون وضعیت اقتصادی و رفاه ملت کوبا بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پیشرفت موفقیت‌آمیز این روند از طریق تقویت روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط خوب و دوستانه دو کشور گفت: استقلال طلبی و مبارزه با استکبار جهانی از مشترکات دو کشور است و تحریم‌های ناجوانمردانه دولت آمریکا علیه ملت هایمان، بدلیل روحیه استقلال طلبی و مبارزه با زیاده خواهی آمریکا است.

وی افزود: در شرایط کنونی با رفتارهای یکجانبه گرایانه و تشدید تحریم‌های دولت آمریکا علیه ملت دو کشور، ضرورت همبستگی و توسعه همکاری ها در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و بازرگانی فی مابین بیش از گذشته حائز اهمیت است و می‌بایست با جدیت و تلاش بیشتری در مسیر مقابله با تحریم ها گام برداریم.

منصوری تصریح کرد: در این راستا تقویت مراودات پارلمانی می‌تواند در تسهیل و تسریع روند رو به رشد همکاری ها کمک شایانی کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و کوبا با اشاره به مداخلات آمریکا در امور داخلی کشورهای حوزه آمریکای لاتین بیان کرد: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران حمایت از ملت و دولت هایی است که مورد تعرض دولت آمریکا هستند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin