نمایشگاه عکس آلدو سلوچی (عکاس ایتالیایی) با عنوان جهان غوطه‌ور با حضور معاون سفیر ایتالیا در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، نمایشگاه عکس آلدو سلوچی عکاس ایتالیایی با نام جهان غوطه‌ور با همکاری خانه هنرمندان ایران و سفارت ایتالیا در ایران با حضور مجید رجبی‌معمار (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران)، آلدو سلوچی و مائوریتزیو آنتونینی (معاون سفیر ایتالیا در ایران) در گالری ممیز افتتاح شد.

آلدو سلوچی گفت: من از زمانی که یادم می آید دوربین عکاسی دستم بود و به خاطر علاقه شخصی‌ام عکاسی می‌کردم اما سال‌ها طول کشید که به نگاه هنری در عکاسی رسیدم. عکاسی برای من در میان سایر رشته‌های هنری از جذابیت بالایی برخوردار است و من عکاسی را به صورت آکادمیک دنبال نکرده‌ام و رشته تحصیلی‌ام دارو سازی است اما ۹ سال پیش برای این که اطلاعاتم را در این رشته هنری افزایش بدهم در یک دوره هشت ماهه آموزشی شرکت کردم.

این عکاس ایتالیایی درباره مجموعه هایی که تاکنون عکاسی کرده است گفت: به عنوان عکاس من از دوربین عکاسی و تلفن همراهم استفاده می کنم و عکس‌هایی که با تلفن همراه می‌گیرم موضوعات متنوع و متعددی دارند و این عکس‌ها را تنها در صفحه ام در اینستاگرام به نمایش می‌گذارم. اما عکس‌هایی که با دوربین می‌گیرم موضوعات محدودی را به خود اختصاص می‌دهند و تاکنون تمرکزم بر روی آب و بحران هویت و میراث فرهنگی بوده است.

او ادامه داد: عکس‌هایی که در نمایشگاه جهان غوطه‌ور در معرض دید گذاشتم از سه مجموعه من انتخاب شده‌اند و به نظر عکس‌های این نمایشگاه منتخبی از بهترین آثار من هستند. با این که من در ایتالیا نمایشگاه متعددی داشته‌ام اما جهان غوطه‌ور نخستین نمایشگاه من در خارج از سرزمینم است.

او درباره این که چرا نخستین نمایشگاه برون مرزی‌اش را در ایران برپا کرده گفت: ایران از فرهنگ و تمدن بسیار بالایی برخوردار است و تعداد کشورهایی مانند ایران که از تمدن باشکوهی برخوردار باشند٬ از انگشت‌های دست کمتر است. همیشه آرزو داشتم که عکس‌هایم را در ایران و برای مخاطبان حرفه‌ای به نمایش بگذارم. خوشحالم که آرزویم برآورده شد.

سلوچی نمایشگاه‌های انفرادی متعددی را در ایتالیا برگزار کرده است و آثار وی در مجموعه‌های شخصی متعددی نگهداری می‌شوند.

نمایشگاه عکس آلدو سلوچی تا ۲۷ فروردین در گالری ممیز میزبان علاقه‌مندان است.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin