سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: برنامه های سرویس فارسی بی.بی.سی مداخله آشکار در امور داخلی ایران است و ما این را محکوم می کنیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، لوان جاگاریان در گفتگو با ایرنا در خصوص اختلاف اخیر میان روسیه و انگلیس اظهار داشت: ما چندین بار در سطوح مختلف تاکید کردیم که روسیه هیچ گونه مداخله ای در امور انگلیس نداشته و ما انگیزه ای برای این کار نداریم.

وی اضافه کرد: روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و جام جهانی بوده و هیچ انگیزه ای برای دخالت وجود نداشته است و بر عکس، ما طرفدار روابط خوب با انگلیس، آمریکا و سایر کشورها هستیم و این اتهامات بی اساس است.

سفیر فدراسیون روسیه در تهران گفت: هیچ نوع شواهدی مبنی بر دخالت مسکو هم وجود ندارد و ما به آنها هشدار داده ایم که اگر شما بر سیاست خصمانه خود نسبت به روسیه ادامه دهید جواب ما قاطع خواهد بود.

جاگاریان در ادامه با بیان اینکه برنامه های سرویس فارسی بی.بی.سی مداخله آشکار در امور داخلی ایران است گفت: ما این دخالت را محکوم می کنیم.

وی همچنین در خصوص دخالت غرب و آمریکا در انتخابات روسیه گفت: در این اواخر، روزنامه نیویورک تایمز اعتراف کرده که آمریکا خیلی مکرر در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت داشته است؛ حتی در ایران در سال 1953 علیه آقای مصدق کودتا کردند و این، مداخله آشکار آمریکا و انگلیس در امور داخلی ایران بود و در آمریکای لاتین چند رژیم از طرف آمریکا برکنار شد.

سفیر روسیه در تهران افزود: آنها ما را متهم می کنند و هیچ نوع شواهدی را مطرح نمی کنند و این اتهامات آمریکا بی اساس است و ما می گوییم اگر شواهدی دارند روی میز بگذارند. آنها هیچ شواهدی ندارند و بر عکس آنها در امور داخلی روسیه، ایران و سایر کشورها مداخله می کنند.

وی درباره هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روسیه هم گفت: هشت نامزد از احزاب و طیف های مختلف از جمله پوتین رییس جمهور روسیه و یک عده از سیاستمداران خیلی معروف مثلا آقای ولادیمیر ژیرینفسکی رئیس حزب لیبرال دمکرات در این دوره با هم رقابت می کنند و امیدوارم این انتخابات در روسیه و خارج از کشور بر خلاف خواست بعضی از کشورها خوب برگزار شود.

جاگاریان همچنین درباره چشم انداز روابط ایران و روسیه گفت: به عنوان سفیر روسیه خیلی راضی و خوشحال هستیم که روابط ما در ابعاد مختلف خیلی خوب و بی سابقه است و به سطح خیلی عالی در تمامی ابعاد از جمله در بعد سیاسی رسیدیم.

وی در خصوص روابط تهران – مسکو در بعد سیاسی، به همکاری های سه جانبه و دو جانبه در خصوص سوریه و ملاقات و رایزنی ها در آستانه و ملاقات وزرای امور خارجه در این مذاکرات اشاره کرد و گفت: در آستانه جلسه سه جانبه روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه برگزار شده که خیلی راضی هستیم و امیدوارم بر خلاف مقاومت بعضی از کشورها که نمی خواهند همکاری های ما ثمربخش باشد پیش برویم.

جاگاریان گفت: موضوع دیگر همکاری های اقتصادی است. چند روز پیش در مسکو جلسه نوبتی کمیسیون مشترک ایران و روسیه برگزار شد و آقای مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران و الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه ملاقات های خیلی خوبی داشتند که امیدوارم نتایج خوبی داشته باشد و ما تفاهمات به دست آمده در این کمیسیون را در سال آینده اجرایی می کنیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin