مدیرعامل ایرنا در دیدار با سفیر ارمنستان در تهران پیوندهای تاریخی و فرهنگی بین دو ملت را قوی دانست و گفت: خبرگزاری های ایران و ارمنستان می توانند در مسیر توسعه روابط دو کشور نقش آفرین باشند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سید ضیاء هاشمی در این دیدار به پیوندهای موجود میان ملت ها و دولت های ایران و ارمنستان اشاره کرد و افزود: در حوزه های مختلف به ویژه فرهنگی، علمی و اقتصادی باید تعاملات و ارتباطات بین دو کشور را افزایش دهیم.

وی یادآور شد: در ایروان شاهد بودم که بسیاری از ارمنی ها به زبان فارسی آشنایی داشتند.

مدیرعامل ایرنا توسعه روابط بین خبرگزاری های دو کشور را ضروری دانست و گفت: تلاش می کنیم با کمک همکاران در خبرگزاری ارمنستان پیوندهای دو کشور را در حد توان تقویت کنیم.

هاشمی تاکید کرد: براساس تعهدات حرفه ای علاقه مند هستیم که بیش از گذشته، جاذبه ها و ظرفیت های دو کشور را به یکدیگر معرفی کنیم.

وی در ادامه به حضور دانشجویان ایرانی در ارمنستان اشاره و ابراز امیدواری کرد شاهد حضور بیشتر دانشجویان ارمنی در ایران باشیم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که رسانه های ایران و ارمنستان باید انجام دهند معرفی ظرفیت های علمی دو طرف به همدیگر است.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین گفت: علاقه مندیم از ظرفیت های اساتید و دانشجویان برای توسعه ارتباطات رسانه ای کمک بگیریم.

هاشمی افزود: اگر خبرگزاری ارمنستان در ایران نماینده ای داشته باشد و دفتر آن فعال شود، حتما به فعالیت آن کمک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بنای ما بر این است که خبرنگارانی در ارمنستان داشته باشیم که اخبار این کشور را پوشش دهند.

مدیرعامل ایرنا تصریح کرد خبرگزاری های ایران و ارمنستان می توانند در مسیر توسعه روابط دو کشور نقش آفرین باشند.

هاشمی یادآور شد: باید مشترکات و ظرفیت های دو کشور را به افکار عمومی، شخصیت ها، مسئولان، تجار و گروه های مختلف معرفی کنیم.

وی گفت: توسعه روابط و همکاری ها با همسایگان به نفع همه است بنابراین حتما در این زمینه در حد توان کمک خواهیم کرد.

در ادامه این دیدار آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در ایران نیز ضمن ابراز علاقه برای همکاری بیشتر بین دو کشور و خبرگزاری های ایران و ارمنستان گفت: دو کشور روابط خوبی دارند و اشتراکات بسیاری در فرهنگ و تاریخ بین آنها وجود دارد .

وی به امضای یادداشت تفاهم بین دو خبرگزاری ایرنا و آرمن پرس اشاره کرد و گفت: این یادداشت تفاهم به تسهیل همکاری های بین دو طرف خیلی کمک می کند.

سفیر ارمنستان در ایران با بیان این که تعاملات بین ایران و ارمنستان مسیر مثبتی داشته است؛ تصریح کرد: دو کشور دارای اشتراکات زیاد فرهنگی و تاریخی هستند.

تومانیان یادآورشد: ما آمادگی داریم که نماینده ای از خبرگزاری ارمنستان در ایران داشته باشیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin