سفیر کشور هندوستان در ایران گفت:کشور هندوستان خواستار وسعت همکاری علمی با ایران است و در این زمینه شرایط تبادل علمی و تحصیلی بین 2 کشور بزودی فراهم می شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سائوراب کومار در نشست هم اندیشی دانشگاه پیام نور استان خوزستان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: بدنبال فراهم کردن زمینه های مناسبی برای ایجاد روابطی بهتر بین ایران و هند در حوزه های علمی و دانشگاهی هستیم.

وی افزود: استان خوزستان و به ویژه آبادان ارتباط عمیقی با کشور هند داشته است که امیدواریم این ارتباطات بخصوص در حوزه علمی و اقتصادی دوباره از سرگرفته شود.

سفیر کشور هندوستان گفت: محققان و اندیشمندان ایرانی و هندی باید بتوانند به مرور ارتباطات دو جانبه وسیع تری را به وجود آورند تا زمینه های همکاری بین این 2 کشور پهناور و صاحب علم افزایش یابد.

کومار تصریح کرد: هندوستان در زمینه تکنولوژی، فناوری اطلاعات و صنعت پیشرفت های قابل توجهی داشته و انتظار داریم ایران نقش خود را در همکاری با ما ایفا کند.

سفیر هندوستان در ایران گفت: ایجاد ارتباطات وسیع تر تبادل علمی، تحصیلی و همچنین کسب بورسیه برای دانشجویان دو کشور نیاز به زمینه سازی دارد که این زمینه سازی از سوی کشور هند آغاز شده است.

کومار با اشاره به پیشینه غنی فرهنگی ایران و هندوستان گفت: ایران به لحاظ علمی پیشرفت های خوبی داشته و ایجاد ارتباط علمی با این کشور برای هندوستان حائز اهمیت است.

علیرضا میرزایی معاون امور بین الملل دانشگاه پیام نور نیز در این نشست گفت:زمینه همکاری برای تبادلات علمی دانشجویان در کشور هند و دانشگاه پیام نور خوزستان که یکی از قطب های علمی کشور است فراهم می شود.

وی با اشاره به فراگیر بودن زبان فارسی در کشور هندوستان اظهار داشت: زبان فارسی مشهورترین و معروفترین زبان در کشور هندوستان است و در بسیاری از دانشگاه های این کشور زبان فارسی تدریس می شود.

میرزایی خواستار عقد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه پیام نور خوزستان با کشور هندوستان شد و تصریح کرد: زمینه امضای تفاهم نامه برای ادامه همکاری های دانشگاه پیام نور استان خوزستان و ادامه تحصیل دانشجویان هندوستانی که علاقه مند به تحصیل در ایران و به ویژه منطقه خوزستان هستند باید فراهم شود.

معاون امور بین المللی دانشگاه پیام نور کشور گفت: این نشست هم اندیشی می تواند بستری مناسب برای استفاده جامعه دانشگاهی از فرصت های مطالعاتی، تحصیل در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد و رشد نشریات علمی و پژوهشی در دانشگاه های هر دو کشور باشد .

میرزایی افزود: بدنبال تبادلات دانشگاهی ایران با همکاران خود در دانشگاه های هند هستیم تا با این همکاری زمینه تبادل دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی بین ایران و هند فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی کشور است که بیش از 600 هزار دانشجو و بیش از 500 مرکز دانشگاهی را در کشور دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin