سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران در سفر به شهر شوش در شمال استان خوزستان از جاذبه های باستانی و زیارتی منطقه دیدن کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سعود بن احمد البروانی در سفر به شوش از موزه و قلعه، کاخ آپادانا و محوطه باستانی شوش که به ثبت جهانی رسیده دیدن کرد و به زیارت حرم حضرت دانیال نبی(ع) رفت.

وی در حاشیه این سفر ظرفیت های گردشگری شهرستان شوش را قابل توجه دانست و گفت: ظرفیت های شهرستان شوش در بخش های مختلف به مردم عمان معرفی می شوند ضمن اینکه سازمان گردشگری کشور عمان با اطلاع از این ظرفیت ها می تواند سفر گردشگران عمانی را به خوزستان و شوش در برنامه خود قرار دهد.

وی همچنین در بازدید از بخش های مختلف شرکت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان ابراز امیدواری کرد تا امکان صادرات محصولات لبنی این شرکت به کشور عمان فراهم شود و تفاهم نامه ای در این رابطه امضا شود.

شهلا عموری رییس اتاق بازرگانی اهواز نیز سفر سفیر کشور عمان به شهرستان شوش را فرصتی برای معرفی واحدهای تولیدی، توسعه گردشگری در این شهرستان برشمرد و گفت: برای توسعه تجارت و نیز مبادلات فرهنگی و گردشگری بین استان خوزستان و سایر کشورها باید ظرفیت های این استان در بخش های مختلف به خوبی معرفی شوند.

وی افزود: استان خوزستان در بسیاری از بخش ها دارای ظرفیت است ضمن اینکه صنایع تولیدی این استان کالاهایی با استاندارد جهانی تولید می کنند که باید این کالاها به درستی معرفی شوند.

عموری از بازار کشور عمان به عنوان یکی از بازارهای هدف برای توسعه صادرات استان خوزستان عنوان کرد و گفت: بازدید از ظرفیت های شهرهای شادگان، آبادان و خرمشهر دیگر برنامه سفیر کشور عمان در استان خوزستان می باشد.

عدنان غزی سرپرست فرمانداری شوش این سفر را فرصتی برای گسترش مبادلات تجاری، اقتصادی، صنعتی و گردشگری بین شهرستان شوش و کشور عمان دانست و گفت: با توجه به ظرفیت های مختلف شهرستان شوش در بخش کشاورزی، صنعت و نیز آثار باستانی منحصربفرد، امکان برقراری مبادلات تجاری، فرهنگی و صنعتی بین این شهرستان و کشور عمان وجود دارد.

وی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، تجار و نیز اتاق بازرگانی خواست تا زمینه برقراری مبادلات مختلف تجاری و صنعتی را بین این شهرستان و کشور عمان فراهم کنند.

دیدار از برخی کارخانه های صنعتی منطقه به منظور آشنایی با ظرفیت های کشاورزی و صنعتی شهرستان شوش دیگر برنامه سفر یک روزه سفیر کشور عمان به شوش بود.

جمعی از سرمایه گذاران استان خوزستان، سفیر کشور عمان را در این سفر یک روزه همراهی کردند.

سعود بن احمد البروانی سفیر کشور عمان در جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در همایش فرصت های سرمایه گذاری در کشور عمان در اهواز شرکت کرد.

شهرستان شوش در تولید محصول گندم در کشور رتبه نخست را دارد، همچنین با تولید حدود 2 میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی از ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی برخوردار است.

کارخانه های کشت و صنعت نیشکر هفت تپه، کارخانه قند، کارخانه کاغذ پارس، کارخانه حریر خوزستان و نیز شرکت پگاه خوزستان ظرفیت های بخش صنعتی شهرستان شوش می باشند که تولیدات آنها استاندارد لازم برای صادرات به ویژه به کشورهای همسایه را دارند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin