سفیر هلند در ایران گفت: توانمندی ایران و داشتن متخصصان باهوش و علاقمند، برای هرگونه همکاری اقتصادی با این کشور مهمترین مزیت است.

به گزارش آوا دیپلماتیک، خانم سوزانا ترستال سفیر هلند در حاشیه همایش صنایع دریایی در جزیره کیش گفت: روابط ایران و هلند پس از برجام بسیار نزدیک و خوب شده است.

وی افزود: نمونه بارز این همکاری حضور یکی از فعالترین شرکت های حوزه صنایع دریایی هلند به همراه مدیران آن در همایش و نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی ایران در جزیره کیش است.

این دیپلمات هلندی به بهبود روابط و گشایش های دیپلماسی اقتصادی میان هلند و ایران پس از برجام اشاره کرد و گفت: پس از برداشته شدن تحریمها، تجارت و مروادات تجاری با ایران رونق گرفته است.

سفیر هلند در ایران با تاکید بر اینکه ما مصمم و علاقمند به تداوم روابط تجاری با ایران هستیم گفت: در زمان تحریمها فعالیت سفارت هلند در ایران کم بود و اکنون با گشایش در روابط دو کشور، عملکرد سفارت هلند در ایران نیز بهتر و بیشتر شده و رفت و آمد دو طرفه شرکتهای هلندی و ایرانی افزایش یافته است.

مقام هلندی معتقد است که رسیدن به یک نتیجه مطلوب تر در روابط اقتصادی 2 کشور مستلزم زمان بیشتری است.

خانم سوزانا ترستال همچنین در سخنرانی کوتاه خود در همایش ملی صنایع دریایی در جزیره کیش با ارایه گزارشی از فعالیت صنایع دریایی کشور هلند و اقدامات این کشور در حوزه توسعه بنادر دنیا، افزود: سابقه همکاری هلند با ایران در حوزه صنایع دریایی به قرن هفدهم میلادی بر می گردد.

وی تبادل دانش و تکنولوژی و رفع محدودیتهای تجاری در صنعت دریایی را مهمترین هدف شرکتهای هلندی از حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و دریانوردی اران عنوان کرد.

نوزدهمین همایش صنایع دریایی با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، مدیرعامل منطقه آزاد کیش، سفیر هلند در ایران و جمعی از مسوولان در جزیره کیش گشایش یافت.

جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin