کیارش اقبالی سرشت عکاس ایرانی، یکی از سه جایزه دومین مسابقه عکس دانشجویی آرمان‌های توسعه پایدار را برنده شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این مسابقه از سوی مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در توکیو و دانشگاه سوفیا در ژاپن برگزارگردید.

برگزارکنندگان این رقابت، از دانشجویان و دانش آموزان سراسر جهان دعوت کردند تا برداشت خود از آرمان‌های توسعه پایدار را با آنان به اشتراک بگذارند.

بیش از 1000 اثر از 73 کشور برای این رقابت جهانی ارسال گردید که به میزان قابل توجهی از آثارفرستاده شده به مسابقه افتتاحیه درسال گذشته بیشتر بود.

کیارش اقبالی سرشت، دانشجوی 23 ساله اقتصاد دانشگاه تهران، برنده اثر شایسته تقدیر این مسابقه شد.

وی به عنوان عکاس می‌گوید همیشه باور داشته ام عکس می‌تواند بیش از هزار کلمه بیان کند و هر عکس خوب پیامی دارد. موضوع عکس‌های برنده حتی از خود این عکس‌های حرفه‌ای شگفت‌انگیز ترند.

اقبالی درباره موضوع عکس بانوی پیری که در یک خیابان زندگی می‌کرد (عکس برنده جایزه) گفت تأمین هزینه‌های پزشکی نه تنها در ایران بلکه در جهان دغدغه بزرگی است.

سالمندان در برابر بیماری های گوناگون بسیار آسیب پذیرترهستند و نمی‌توانند همیشه هزینه‌های پزشکی خود را تأمین کنند.

خانمی با پاهای شکسته به مدت دوماه بیرون از بیمارستان شریعتی تهران زندگی می‌کرد تا بتواند برای بستری‌شدن و عمل‌کردن پاهایش پول جمع‌آوری کند.

او افزود: درد و اضطراب در چشم‌های خانم سالمند حاوی چنان پیام قدرتمندی بود که نه تنها من همچنین دوستانم را نیز تحت تاثیر قرار داد. ما با افتخار به او کمک کردیم تا پول جمع‌آوری کند و خوشبختانه اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفت و به روستای خود در اردبیل بازگشت. این نشان می‌دهد گاهی تنها یک عکس می‌تواند دگرگونی واقعی ایجاد کند.

مراسم اهدای جایزه در روز جهانی سازمان ملل متحد 24 اکتبر 2017 برابر با سه شنبه 2 آبان ماه 1396 در توکیو برگزار شد، که مصادف با هفته سازمان ملل متحد در دانشگاه سوفیا است.

 برنده اثر شایسته تقدیر که در حال حاضر کارورز مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران است می گوید کارورزی در این مرکز نه تنها به من کمک کرد تا فعالیت‌های سازمان ملل متحد در ایران را درک کنم بلکه خوشحالم که خود بخشی از آن هستم و احساس خوبی دارم از اینکه می‌توانم تغییرات مثبتی ایجاد کنم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin