سفیر کشور عراق در ایران با بیان اینکه وحدت ایران و عراق از بین نمی‌رود، گفت: حضرت امام خامنه‌ای پدر وحدت شیعه و سنی هستند و چفیه حضرت آقا را خیلی دوست دارم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، صبح امروز راجح الموسوی سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی ایران با همراهی حجت‌الاسلام حیدری مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری بازدید کرد.

سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی با بیان اینکه بنده وقتی در ایران هستم فکر می‌کنم در کشور خودم حضور دارم، اظهار کرد: بعضی از کشورها تلاش می‌کنند وحدت ایران اسلامی و عراق از بین برود چون می‌دانند اگر ایران و عراق متحد شوند در منطقه قدرتمند خواهند بود.

راجح الموسوی با بیان اینکه وحدت ایران و عراق از بین نمی‌رود، افزود: اربعین حسینی ارتباط ایران و عراق را چندین برابر کرد که اینها از برکات امام حسین(ع) است.

زمین‌گیر شدن هواپیماهای آمریکا در طبس نشان از حقانیت انقلاب ایران دارد

وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) انسان بسیار بزرگی هستند و دنیا جایگاه ایشان را می‌دانند، ادامه داد: ارتباط بین ایران و عراق باید بیشتر شود و امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای (مدظله العالی) رابطه خوبی بین این دو کشور ایجاد کرده‌اند.

سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه زمین‌گیر شدن هواپیماهای آمریکا در طبس حادثه بزرگی بود که نشان از حقانیت جمهوری اسلامی و انقلاب ایران دارد، خاطرنشان کرد: برخی از کشورها در منطقه ناامنی توزیع می‌کنند و دشمن هستند.

امنیت ایران در تاریخ مثال‌زدنی خواهد بود

راجح الموسوی با بیان اینکه امنیت ایران در تاریخ مثال‌زدنی خواهد بود، بیان کرد: شیعیان جمهوری اسلامی ایران تاریخ بسیار بزرگی در دنیا دارند و خوشحالم که در این کشور حضور دارم.

وی با بیان اینکه آماده خدمت به زائران مازندرانی اربعین حسینی هستیم و خوشحالیم که به زائران ایرانی خدمت می‌کنیم، تصریح کرد: زائران اربعین حسینی برای عراق نعمت هستند و تمام تلاش خود را برای میزبانی از این زائران به‌کار می‌گیریم.

امام خامنه‌ای برای همه مسلمانان جهان هستند

سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی با بیان اینکه زائران اربعین حسینی برای حضور در اربعین امسال از همین روزها برای ثبت‌نام و دریافت ویزا اقدام کنند، گفت: سفارت عراق در جمهوری اسلامی ایران برای صدور ویزا در هفته‌های آخر محرم برای زائران اربعین حسینی در یک روز حدود 20 ساعت فعالیت می‌کنند.

راجح الموسوی با بیان اینکه امام خامنه‌ای فقط برای ایران نیست بلکه برای همه مسلمانان جهان هستند، افزود: امام خامنه‌ای فرمایشات بسیار خوبی در حمایت از مردم میانمار کردند و خداوند ایشان را حفظ کنند.

امام خامنه‌ای پدر وحدت شیعه و سنی هستند

وی با تاکید بر اینکه با حضور امام خامنه‌ای جمهوری اسلامی ایران در منطقه مظهر قدر است، بیان کرد: امام خامنه‌ای در جهان اسلام محبوب هستند.

سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی با بیان اینکه وقتی سید الخامنه‌ای را می‌بینم خوشحال می‌شوم و چفیه آقا را دوست دارم، گفت: حضرت امام خامنه‌ای پدر وحدت شیعه و سنی هستند.

نصب پرچم بارگاه امام حسین(ع) در آستان مقدس امامزاده عباس ساری

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در این بازدید خواستار نصب پرچم بارگاه امام حسین(ع) در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری شد که سفیر کشور عراق در جمهوری اسلامی در این باره گفت: به زودی پرچم متبرک بارگاه امام حسین(ع) از سوی سفارت کشور عراق در ایران اسلامی به آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری اهدا و در این بقعه متبرکه به اهتزاز درخواهد آمد.

راجح الموسوی بیان کرد: بنده شخصاً طی مراسمی رسمی در آستان مقدس امامزاده عباس(ع) ساری حضور خواهم یافت و پرچم بارگاه امام حسین(ع) را در این آستان مقدس نصب خواهم کرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin