وزیر امور خارجه نیوزیلند با تاکید بر افزایش علاقه تجاری این کشور با ایران، همیش مکمستر را به عنوان سفیر جدید این کشور در جمهوری اسلامی ایران انتخاب کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، وزیر امور خارجه نیوزیلند در بیانیه ای تصریح کرد که این کشور دارای رابطه تجاری و اقتصادی طولانی مدت با ایران است که با افتتاح سفارتخانه اش در تهران در سال 1975 آغاز شده است.

وی با معرفی همیش مکمستر، به عنوان سفیر جدید نیوزیلند در ایران، تاکید کرد که دامنه وسیع و متنوعی برای روابط بیشتر تجاری این کشور با ایران وجود دارد و سفیر جدید نیوزیلند این نقش مهم را ایفا خواهد کرد.

جری براونلی با اشاره به اینکه از زمان لغو تحریم های سازمان ملل متحد در سال 2016 علیه ایران، علاقه صادرکنندگان جدید نیوزیلند به بازار ایران افزایش یافته است، اعلام کرد که صادرات سال گذشته این کشور به ایران 151 میلیون دلار بود و نخستین محموله صادراتی گوشت گوسفند نیوزیلند در دهه های گذشته، ماه مه به ایران فرستاده شد.

همیش مکمستر 56 ساله در حال حاضر پیش از این سفیر نیوزیلند در عربستان سعودی بوده است و پیش از آن نیز در ترکیه و ایران فعالیت کرده است.

وی سال 2013 میلادی به عنوان سفیر نیوزیلند در عربستان منصوب شده بود. این دیپلمات نیوزیلندی فعالیت های کشورش در پاکستان و افغانستان نیز بر عهده خواهد داشت.

همیش مکمستر از سال 1988 فعالیت خود را در وزارت امور خارجه و تجارت نیوزیلند آغاز کرد و پس از چند سال به عنوان معاون بخش بخش خاورمیانه و آفریقا منصوب شد.

مکمستر سال 2004 میلادی نیز به عنوان سفیر نیوزیلند در جمهوری اسلامی ایران انتخاب و به تهران سفر کرده بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin

1 نظر در حال حاضر

  1. سلام اقای همیش مکمسترمن عاشق کشور شما هستم وخیلی دوست دارم به نیوزیلندبرم واونجا کار کنم ولی میگن نیوزیلند ویزا به ایرانیان نمیده من دوست دارم جای کاروزندگی کنم که به مردمانشان وانسان ارزش قائلند خواهش میکنم منو راهنمایی کنید تا من بتونم به اون بهشت ودونگین خدادادی سفرکنم ممنون میشم

نظرات بسته شده اند