سفیر کره جنوبی در تهران معتقد است کره‌ای‌ها بیشتر با سینمای ایران عجین هستند و ایرانی‌ها نیز کره را با سریال‌های آن می‌شناسند.

به گزارش آوادیپلماتیک، کیم سئونگ هو در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت درباره اشتیاق ایرانی‌ها به تماشای سریال‌های کره‌ای گفت: تمام سریال‌های کره‌ای که در ایران پخش شده، در کره نیز جزء معروف‌ترین سریالهاست. ما معروف‌ترین سریال‌ها را به ایران می‌آوریم تا آنها با فرهنگ ما آشنایی پیدا کنند؛ ضمن آنکه توسط صنعت سریال‌سازی از فرهنگ و تمدن خود تبلیغات می‌کنیم و از همین مسیر هم ایرانی‌ها به فرهنگ و تمدن ما نزدیک شدند.

سفیر کره جنوبی در تهران درباره صنعت سریال‌سازی در کره افزود: در سال‌های اخیر چند شرکت سریال‌سازی به کار اضافه شده زیرا این صنعت در کشور ما صنعتی رشدیافته تلقی می‌شود که با توجه به ارتقای کشور کره، نیاز است این مسیر تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه کره بهترین سریال‌ها را می‌سازد تا به ایران معرفی کند، ادامه داد: دو نوع درآمد توسط صنعت سریال‌سازی در کره تعریف می‌شود؛ نخست از طریق تبلغیات تلویزیونی در داخل کشور که قبل و بعد از پخش سریال پخش می‌شود و تبلیغات‌کنندگان پول آن را به شرکت سریال‌ساز پرداخت می‌کنند تا بتوانند در ابتدا و انتهای سریال‌های معروف تبلیغاتشان را پخش کنند.

سئونگ هو افزود: علاوه بر آن، کره سریال‌های خود را به کشورهای مختلف از جمله آسیای شرقی و جنوبی همچون چین، ژاپن و غیره صادر میکند؛ اما ما تمایل داریم صادرات به خاورمیانه و ایران بیشتر شود تا هم خارجی‌ها و ایرانی‌ها و با فرهنگ و تمدن ما آشنا شوند و هم بتوانیم از این طریق درآمد بیشتری کسب کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که علیرغم تفاوت‌های فرهنگی ایران و کره، چه علتی را باعث رغبت ایرانیان به تماشای سریال‌های کره‌ای می‌داند، توضیح داد: سریال‌های کره در سراسر دنیا هواداران و تماشاگران زیادی دارد و درست است که ما با ایران اختلاف فرهنگی داریم ولی به‌هرحال نقاط مشترکی بین فرهنگ و تاریخ و تمدن‌ها پیدا خواهد شد؛ به همین دلیل اختلاف فرهنگی مانع تماشای سریال‌های کره‌ای برای خارجی‌ها نیست.

سئونگ هو با بیان اینکه دیگر کشورهای مسلمان هم به اندازه ایرانی‌ها طرفدار سریال‌های کره‌ای هستند، توضیح داد: تماشاگران کره‌ای که با فرهنگ ایران هیچ آشنایی ندارند، فیلم و سینمای ایران را دوست دارند و این خود یک نشانه است که اثبات می‌کند تفاوت فرهنگ‌ها مانعی برای تبادل تولیدات فرهنگی نیست؛ مثلا “بادکنک سفید”، “گاو”، “جدایی نادر از سیمین”، “فروشنده” و بسیاری دیگر از فیلم‌های ایرانی مورد علاقه من هستند.

سفیر کره جنوبی در تهران یادآور شد: در واقع ایرانی‌ها و کره‌ای‌ها از طریق تماشای فیلم و سریال با فرهنگ یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و کره‌ای‌ها بیشتر با سینمای ایران عجین هستند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin