ساختمان جدید سفارت کره شمالی با حضور “ابراهیم رحیم پور” و “چویی هویی چول” معاونان وزارت خارجه ایران و جمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران افتتاح شد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در ابتدای این مراسم چویی هویی چول، معاون وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره ضمن تشریح اهمیت روابط تهران – پیونگ‌یانگ، بر توسعه هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

متن سخنرانی چویی هویی چول، معاون وزیر امور خارجه جمهوری دموکراتیک خلق کره:

جناب آقای ابراهیم رحیم پور، معاون وزارت امور خارجه امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

دوستان عزیز ایرانی؛

ابتدا اینجانب از حضور جناب آقای ابراهیم رحیم پور و سایر دوستان عزیز ایرانی، در مراسم افتتاح سفارت جمهوری دموکراتیک خلق کره در جمهوری اسلامی ایران از صمیم قلب تشکر می نمایم.

همچنین با استفاده از این فرصت، از مسئولین وزارت امورخارجه ایران، شهرداری تهران و شرکت طرح و ساخت دنا که برای اتمام موفقیت آمیز پروژه ساختمان جدید سفارت کمک بسیاری نمودند ابراز تشکر می نمایم.

افتتاح سفارت جدید جمهوری دموکراتیک خلق کره در تهران، یک مناسبت مهم برای گسترش تبادل و تعامل بین مردم دو کشور و تحقق صلح و ثبات جهان و نیز عدالت بین المللی خواهد بود.

این موضع اراده دولت ما را نشان می دهد که به رغم تغییر اوضاع بین المللی، روابط راهبردی که توسط رفیق کیم ایل سونگ و همینطور کیم جونگ ایل، رهبران بزرگ جمهوری دموکراتیک خلق کره و ایران پایه گذاری شده و در مبارزات مشترک ضد امپریالیسم توسعه یافته را به همه زمینه های مختلف گسترش دهیم.

ما همانند گذشته برای تحکیم توسعه هرچه بیشتر روابط دوستانه با ایران به ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره از هیچ تلاشی دریغ نکرده و از آرمان عادلانه دولت و ملت ایران جهت دفاع از دست آوردهای انقلاب اسلامی، توسعه و استقلال ملی به طور پیوسته و کامل حمایت خواهیم نمود.

سفارت جمهوری دموکراتیک خلق کره در جمهوری اسلامی ایران، بر اساس اصول استقلال، صلح و دوستی که ایده آل سیاست های خارجی ما می باشد، وظیفه و نقش حداکثر خود را برای تحکیم دوستی و توسعه همکاری بین مردم کره و ایران ایفا خواهد نمود.

در ادامه این مراسم ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت خارجه ایران نیز ضمن خیرمقدم به همتای کره ایی خود، افتتاح ساختمان جدید سفارت جمهوری دموکراتیک خلق کره را نماد رابطه عمیق میان دو کشور دانست.

وی با اشاره به اهدای زمین از سوی دولت ایران برای احداث ساختمان جدید سفارت جمهوری دموکراتیک خلق کره، آن را در پاسخ به زمین اهدایی این کشور در دهه شصت شمسی عنوان کرد.

ابراهیم رحیم پور در ادامه ضمن تبریک به رهبر، دولت و ملت جمهوری دموکراتیک خلق کره، بر توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

در ادامه این مراسم با حضور معاونان وزارت خارجه دو کشور و سفیر جمهوری دموکراتیک خلق کره، ساختمان جدید سفارت این کشور در تهران افتتاح شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin