مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان در دیدار با سفیر ویتنام در ایران گفت: بر اساس اساس سیاست های دولت ایران، بدنبال رشد 4 برابری جذب گردشگر در استان هستیم.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فریدون اله یاری در دیدار با سفیر ویتنام در ایران و هیأت همراه تاکید کرد: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید، توانستیم در زمینه توسعه گردشگری، حفاظت از میراث فرهنگی و ترویج صنایع دستی به رشد قابل توجهی دست یابیم.

وی گفت: در این مدت بیش از 900 هزار گردشگر خارجی به اصفهان به عنوان دومین شهر صنایع دستی جهان سفر کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال برنامه ریزی برای یافتن بازارهای جدید گردشگری بین المللی و حضور جدی در مناطق جنوب شرق آسیا هستیم.

اله یاری افزود: کشورهای قاره کهن آسیا دارای قرابت های فرهنگی زیادی هستند که همین نکته باعث می شود به قاره بزرگ آسیا از جمله کشور ویتنام بعنوان یک بازار بزرگ گردشگری جهانی نگاه ویژه داشته باشیم.

سفیر ویتنام در ایران نیز در این نشست گفت: ویتنام دارای بالغ بر 94 میلیون نفر جمعیت است و سالانه حدود یک و نیم میلیون گردشگر از این کشور به سایر کشورهای جهان سفر می کنند.

نگوین هونگ تک افزود: گردشگران ویتنامی بسیار مشتاق هستند تا در قالب گردشگری فرهنگی به مقاصد جدید همچون ایران با شکوه سفر کنند.

در این دیدار توافق شد تا فعالان گردشگری اصفهان و ویتنام در قالب یک تفاهمنامه، برای بازاریابی به دو کشور سفر کنند تا مقدمات توسعه گردشگری بین دوطرف فراهم شود.

کشور ویتنام با مساحت 330 هزار و 336 کیلومترمربع در قسمت شرقی شبه جزیره هند و چین در منطقه جنوب شرقی آسیا واقع ‌است.

تولید ناخالص داخلی این کشور 4/221 میلیارد دلار است و ۴۶ میلیون و۴۲۰ هزار نفر، نیروی کار این کشور را تشکیل می‌دهند.

محصولات صادراتی این کشور شامل نفت خام، محصولات دریایی، برنج، قهوه، الوار، چای، پوشاک و کفش است که به کشورهای آمریکا(۲۱.۲ درصد)، ژاپن (۱۲.۳ درصد)، استرالیا (۹.۴ درصد)، چین (۵.۷ درصد) و آلمان (۴.۵ درصد) صادر می‌شود.

محصولات وارداتی این کشور شامل ماشین‌آلات و تجهیزات، محصولات پتروشیمی، کود، مواد آلومینیومی، پنبه، سیمان و موتورسیکلت است که از کشورهای چین (6/17 درصد)، سنگاپور (9/12 درصد)، تایوان (5/11 درصد)، ژاپن (8/9 درصد)، کره جنوبی (4/8 درصد)، تایلند (3/7 درصد) و مالزی (2/4درصد) وارد می‌شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin