رییس جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید مالزی، توسعه همه جانبه مناسبات ایران و مالزی را به نفع دو ملت و منطقه دانست.

به گزارش آوا دیپلماتیک، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار با مثبت ارزیابی کردن سفر سال گذشته خود به مالزی در راستای گسترش روابط و همکاری‌های دو کشور، بر ضرورت اجرایی شدن توافقات تهران – کوالالامپور تأکید کرد.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره اهمیت ویژه‌ای برای مالزی در میان کشورهای آسیای جنوب شرقی قایل است و روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، دانشگاهی و گردشگری پیوسته رو به توسعه بوده، اظهار امیدواری کرد تا با تلاش مسئولان دو کشور به سرعت مناسبات دو کشور به سطوح قابل انتظار و متناسب با ظرفیت‌ها برسد.

رییس‌ جمهور، مالزی را کشوری در حال توسعه در میان کشورهای اسلامی و به دنبال اسلام رحمانی و معتدل برشمرد و خاطر نشان کرد: گسترش روابط فرهنگی و اجتماعی میان کشورهایی که به اسلام اعتدالی معتقدند، بسیار حائز اهمیت است.

دکتر روحانی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌ها با مالزی در زمینه مبارزه با تروریسم و خشونت در منطقه است، تأکید کرد: افکار خشونت‌آمیز و افراطی امروز برای منطقه و دنیای اسلام بسیار خطرناک است و ایران و مالزی علاوه بر تلاش برای توسعه روابط تجاری و اقتصادی می‌توانند در راستای گسترش و تقویت روابط فرهنگی در جهان اسلام، بایکدیگر همکاری کنند.

رییس‌ جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد تا روابط خود را در بخش‌های مختلف از جمله انرژی و گردشگری با مالزی گسترش دهد.

دکتر روحانی اظهار امیدواری کرد در دوران مأموریت سفیر جدید مالزی در ایران شاهد تحولات مثبت میان دو دولت و دو کشور باشیم.

داتو رستم بن یحیی سفیر جدید مالزی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، گفت: مالزی خواهان توسعه وتعمیق مناسبات خود با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها بویژه اقتصادی است و در این راستا هدف ما دو برابر کردن سطح روابط تجاری و اقتصادی ایران و مالزی است.

سفیر جدید مالزی همچنین با اشاره به اینکه تمامی توافقات سفر رییس جمهور کشورمان به مالزی در حال اجرا است، گفت: روابط ایران و مالزی امروز در حال توسعه بوده و ما به دنبال گسترش مناسبات با تهران در بالاترین سطوح هستیم.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin