سفیر هند در ایران و مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس، آمادگی خود را برای گسترش تعاملات دو سویه بین هند و استان فارس در زمینه گردشگری اعلام کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، سائوراب کومار، سفیر هندوستان در ایران پس از دیدار از بناهای تاریخی استان فارس و در دیدار با مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس گفت: در راستای تعاملات سازنده و موثر با اداره کل امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی، و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس، پیگیر مهیا کردن بستری مناسب برای تسهیل شرایط ورود گردشگران هندی به استان فارس و متقابلا گردشگران استان فارس به هند خواهد بود.

سفیر هند در ایران نیز با توجه به شرکت در جشن نوروزگاه در تهران، این رویداد فرهنگی را در شناخت آداب و رسوم کشورهای حوزه نوروز و نزدیک شدن مردم این کشورها به یکدیگر سازنده دانست.

کومار شیراز را یکی از شهرهای زیبا با ظرفیت‌های عظیم فرهنگی و گردشگری دانست و یکی از علت‌های سفر خود به شیراز را، علاوه بر بازدید از جاذبه‌های بی نظیر شهر شیراز، امکان‌سنجی همکاری سازنده و مفید بین دو کشور در زمینه گردشگری قلمداد کرد و گفت: تمایل دارم به زودی در سفر مجدد به استان فارس از مجموعه بی نظیر تاریخی – طبیعی بیشاپور در محور ساسانی بازدید کنم.

مصیب امیری، مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس نیز در این دیدار آمادگی اداره‌کل خود را برای گسترش تعاملات دوسویه در زمینه گردشگری اعلام کرد.

او همچنین گزارشی از ظرفیت‌های موجود در سه حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ارائه و با اشاره به وجود چهار سایت جهانی در استان فارس که زمینه جذب هرچه بیشتر گردشگر خارجی را فراهم می‌کند، بیان کرد: با توجه به غرابت فرهنگی دو کشور ایران و هند و حجم فزاینده حضور گردشگران خارجی ورودی به کشور و استان فارس، همینطور اشتراک ثبت جهانی نوروز بین ایران و ۱۱ کشور جهان، می‌توان از این فرصت‌ها بهره صحیح در مراودات فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری به کار برد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin