رییس پارلمان، معاون نخست وزیر و سفیر مجارستان در سفر خود به قم، با حضور در حرم حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام، به مقام این بانو ادای احترام کردند.

به گزارش آوا دیپلماتیک، این هیئت بلند پایه که به قم سفر کرده بودند در ابتدای سفر خود به دیدار مراجع تقلید و مسئولان قم رفته و در ادامه همراه با خانواده خود به زیارت حرم کریمه اهل بیت آمدند و از صحن ها و رواق های حرم مطهر بازدید کردند.

رییس پارلمان مجارستان، آقای یانوش لاتورسای، شهر قم را را یکی از زیبا ترین شهر های ایران عنوان کرد و از اینکه به زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله آمده است ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار استاندار قم حضور بیش از 20 میلیون گردشگر داخلی و سه میلیون گردشگر خارجی در سال در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: قم در زمینه گردشگری مذهبی از ظرفیت های خاصی برخوردار است.

سید مهدی صادقی در دیدار با معاون نخست وزیر مجارستان و هیات همراه به بیان ویژگی های قم در زمینه فرهنگی و اقتصادی پرداخت.

وی با اشاره به ظرفیت های مذهبی قم از جمله حرم کریمه اهل بیت(س) و حضور مراجع عظام تقلید افزود: شهر مقدس قم به عنوان پایگاه تشیع و مرکز انقلاب اسلامی در سراسر ایران و جهان شهره است.

صادقی، حضور شهروندان ملیت های مختلف در قم جهت تحصیل علوم دینی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حدود 10 درصد از جمعیت این استان از اتباع خارجی است.

ژولت شیمن، معاون نخست وزیر مجارستان نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت های شهر قم در بخش های مختلف فرهنگی و اقتصادی از جمله صنعت فرش دستباف، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری جلسات مشترک با سفیر مجارستان زمینه های گسترش همکاری ها فراهم شود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin