در دیدار دکتر حسین سالار آملی با سفیر سنگال در تهران، گسترش همکاری های علمی و فناوری بین دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش آوا دیپلماتیک، در این دیدار دکتر سالار آملی، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی وزارت علوم با تشکر از سفیر سنگال به خاطر شرکت در مراسم یادبود درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت علمی و دانشگاهی از دانشجویان و محققان سنگالی بویژه در قالب دوره های آموزشی و تحقیقاتی کوتاه مدت و میان مدت، فنی و حرفه ای، تربیت مدرس و کارگاه های آموزشی را اعلام کرد.

وی همچنین از همکاری مشترک دانشگاه های شهید بهشتی از ایران و دانشگاه داکار یا همان شیخ آنتا دیوپ به نمایندگی از کشور سنگال خبر داد و بر لزوم معرفی دانشجویان و محققان مستعد و ممتاز از سوی کشور سنگال برای تحصیل و تحقیق دردانشگاه های ایران تاکید کرد.

دکتر سالار آملی در ادامه از آمادگی دانشگاه شهید بهشتی جهت پذیرش و مشارکت دانشجویان سنگالی در برنامه های آموزشی و تحقیقاتی آن دانشگاه به ویژه در واحدها و شعب بین الملل از جمله در پردیس شهید عباسپوراین دانشگاه خبرداد.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل در پایان سخنان خود، درخواست کرد که موضوعات مطرح شده در این ملاقات، به منظور پیگیری هرچه بهتر موضوعات مورد اشاره به صورت مکتوب تنظیم شود.

در ادامه این دیدار سفیر سنگال در ایران با تشکر از حمایت های علمی و دانشگاهی ایران از جمله روابط خوب علمی با دانشگاه شهید بهشتی گفت: جمهوری اسلامی ایران در همه سطوح و زمینه های علمی، تحقیقاتی و فناوری پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته و ما از مسئولان آموزش عالی ایران درخواست می کنیم علاوه بر افزایش تعداد استادان زبان فارسی در سنگال، بورس های تحصیلی و تحقیقاتی در زمینه های فنی و مهندسی، کشاورزی، علوم پزشکی، هنر و ادبیات فارسی را برای دانشجویان سنگالی افزایش دهند.

وی با اشاره به ملاقات اخیر وزرای علوم ایران و سنگال در اجلاس STS ژاپن در شهریورماه امسال خواستار کمک های علمی و فناورانه ایران در زمینه اکتشاف منابع نفتی و گازی و همچنین تاسیس دانشگاه کشاورزی در سنگال شد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin