سفیر فرانسه در تهران از اراده استوار دولت و بخش خصوصی این کشور برای حضور بیشتر و برقراری روابط تجاری و سرمایه گذاری با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

به گزارش آوا دیپلماتیک، فرانسوا سنمو در دیدار با حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شرکت هایی مانند توتال، سیتروئن، پژو و رنو هم اکنون در ایران حضور دارند و پروژه های بزرگی انجام داده و یا در دست اجرا دارند و در کنار اینها اراده محکمی برای توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری و به ویژه سرمایه گذاری با جمهوری اسلامی وجود دارد.

وی افزود: شرکت های فرانسوی برای حضور در پروژه های مشترک ساخت و ساز و توسعه ای علاقه مند هستند و از جمله شرکت ونسی در حال مذاکره و نهایی کردن مشارکت در پروژه فرودگاه های مشهد و اصفهان است و در همین راستا آمادگی برای همکاری در جزیره قشم نیز وجود دارد.

سفیر فرانسه در ایران خاطرنشان کرد: قشم ظرفیت های زیادی از جمله در حوزه صنعت، انرژی و ماهیگیری و دیگر حوزه ها دارد و با توجه به اینکه در محدوده منطقه آزاد واقع است، ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک شرکت های خارجی دارد.

او اضافه کرد: از جمله یک شرکت فرانسوی در حوزه آبزی پروری با شرکتی ایرانی در جزیره قشم در حال همکاری است و فعالیت های مشترک در این حوزه در کنار محیط زیست و مسایل فرهنگی از دیگر مواردی هستند که فرانسه آمادگی دارد با جمهوری اسلامی ایران از جمله در جزیره قشم فعالیت کند.

سنمو همچنین گفت: صبح امروز هیات فرانسوی بازدیدی از ژئو پارک قشم داشت که ایده های جالبی برای همکاری های مشترک بین 2 کشور ایجاد کرد و به طور حتم این ظرفیت در کنار مسایل اقتصادی، زیست محیطی و فرهنگی برای جلب سرمایه گذاران و شرکت ها منتقل خواهد شد.

حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم نیز در ادامه این دیدار ضمن تشریح ظرفیت ها و پروژه های در دست اجرا در این جزیره، برای مشارکت بخش خصوصی فرانسه در پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری های مشترک ابراز تمایل کرد.

در نخستین سفر فرانسوا سنمو به جزیره قشم، رایزن سیاسی و ریاست بخش اقتصادی سفارت فرانسه در تهران نیز وی را همراهی می کردند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin