سفیر پاکستان در ایران گفت: گمرک پاکستان در راستای توافق های صورت گرفته در آینده نزدیک در منطقه ردیگ این کشور مقابل مرز پیشین ایران به تجهیزات و امکانات روز مجهز می شود.

به گزارش آوا دیپلماتیک، آصف علیخان درانی، در ادامه سفر چهار روزه خود به استان سیستان و بلوچستان در سفر به شهرستان سرباز و منطقه پیشین در جنوب این استان از زیرساخت های گمرک و بازارچه مرزی پیشین دیدن کرد.

وی در این بازدید اظهار داشت: کشور پاکستان از دیر باز رابطه بسیار نزدیکی در تمامی زمینه ها با کشور دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی هدف از سفر به جنوب سیستان و بلوچستان را بررسی وضعیت زیر ساخت ها، تاسیسات زیر بنایی دو سوی مرز، موقعیت جغرافیایی منطقه، وضعیت مبادلات تجاری و اقتصادی مرز و تردد اتباع 2 کشور در راستای اجرایی شدن مرز رسمی پیشین ذکر کرد.

سفیر پاکستان در ایران همچنین بر افزایش همکاری طرفین در توسعه مبادلات تجاری، اقتصادی و مراودات فرهنگی تاکید کرد و گفت که نواقص و مشکلات زیر ساختی در زمینه صادرات و واردات و مبادلات مرزی را از جانب دولت پاکستان پیگیری خواهد کرد.

علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید اظهار داشت: سفیر پاکستان به منظور توسعه سطح روابط دو کشور سفر چهار روزه ای را برای بازدید و بررسی زیر ساخت های نقاط مرزی برنامه ریزی کرده است که بدین منظور به اتقاق هیات همراه به شهرستان سرباز و منطقه مرزی ردیگ سفر کردند.

حمیدالدین یوسفی فرماندار شهرستان سرباز نیز در این بازدید با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی اهالی 2 سوی مرز خواستار تسریع و تجهیز کمرگ جمهوری اسلامی پاکستان شد.

روستای پیشین در 50 کیلومتری مرکز شهرستان سرباز و در همسایگی کشور پاکستان قرار دارد.

راسک مرکز شهرستان سرباز در 498 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان واقع شده است.

در گذشته تنها مرز رسمی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان برای مبادلات کالا و رفت و آمد اتباع دو کشور میرجاوه ایران و تفتان پاکستان بود که پوشش افزون بر 930 کیلومتری مرز میان دو کشور را انجام می داد که امسال به پیشنهاد وزارت کشور و با تایید دولت، مرزهای ریمدان در چابهار و پیشین در سرباز نیز به عنوان مرزهای رسمی در کنار میرجاوه فعال خواهند بود.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin
  • linkedin